תוכניות בטיחות אש

התקנת פאנל כבאים

הכנת תוכנית בטיחות הכנת תוכנית בטיחות – בשנת 2013 התפרסמו תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תבנית לניהול הבטיחות) התשע״ ג – 2013, והן התקנות המפרטות את הדרישות הנוגעות לצורך הכנת vתוכנית . תקנות אלה, הגיעו על רקע חוק ״ארגון הפיקוח על העבודה״, אשר מחייב הכנתה של תוכנית בטיחות ארגונית, הממקדת בנושאים כמו סקר סיכונים, נושאי […]

הכנת תוכנית בטיחות

הכנת תוכנית בטיחות – בשנת 2013 התפרסמו תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תבנית לניהול הבטיחות) התשע״ ג – 2013, והן התקנות המפרטות את הדרישות הנוגעות לצורך הכנת vתוכנית . תקנות אלה, הגיעו על רקע חוק ״ארגון הפיקוח על העבודה״, אשר מחייב הכנתה של תוכנית בטיחות ארגונית, הממקדת בנושאים כמו סקר סיכונים, נושאי התפקידים השונים, המבנה הארגוני של מערך הבטיחות והגהות ומערך נהלי הבטיחות והבריאות, פירוט הדרכות הבטיחות המתוכננות בארגון, רשימת הבדיקות הרפואיות הנדרשות לעובדים, בדיקות ציוד – פירוט שלהן ותדירותן, נהלי חירום, הכנת תוכנית אש וכן הלאה. תוכנית ניהול בטיחות זו היוותה את פריצת הדרך הראשונית בכל הנוגע לניהול הבטיחות במקומות עבודה.

הכנת תוכניות בטיחות – במה היא מתמקדת?

הכנת תוכנית בסיסית מתמקדת בשני חלקים:

החלק המרכזי – החלק בתוכנית שמציג את כל הרשימות, התוכניות והנהלים הכלליים של הבריאות והבטיחות שבמקום העבודה, על פי הנדרש בתקנות. בחלק זה יופיעו גם הדוגמאות לכלים לניתוח הסיכונים והמלצות הנוגעות לגורמי הסיכון הספציפיים, למשל, נפילה מגובה, מפגעי רעש, חומרים מסוכנים, אש וכן הלאה.

הנספחים – חלק זה כולל את הדוגמאות לגורמי הסיכון הדורשים נקיטת פעולה כלשהי (כניטור סביבתי, מעקב רפואי וכד').

אם זה לא היה ברור עד כה, הכנת תוכנית (כמו גם הכנת תוכנית אש) דורשת ידע מקצועי לא מועט, שלרוב, אינו מצוי ברשותם של בעלי התפקידים בארגונים ובמפעלים. מה גם שהכנתן של תוכניות אלה עלולה להצריך השקעת זמן רב, שמגיע על חשבון זמן העיסוק בתחומי הליבה של הגוף הארגוני. לנו, אנשי המקצוע של מיקוד תקשורת ביטחון בע"מ, מיומנות וניסיון רבים בהכנת התוכניות עבור לקוחותינו.

מקורות מידע:

https://www.osh.org.il/UpLoadFiles/00_tochnit_betichut.rtf
https://employment.molsa.gov.il/Employment/SafetyAndHealth/SafetyManagement/SafetyManagementProgram/Documents/RMPGuidelines2013.pdf
https://employment.molsa.gov.il/Employment/SafetyAndHealth/SafetyManagement/SafetyManagementProgram/Pages/SafetyManagementProgram.aspx
הכנת תוכניות בטיחות אש
 

הכנת תוכנית בטיחות אש

הסכנה הכי גדולה שעומדת בפני כל אחד ואחת מאיתנו, במיוחד אם מדובר על בית עסק שמנסה לעבוד על פי הכללים בשלבים הראשונים של החיים שלו, היא האש. כמעט אף פעם אי אפשר לדעת מאיפה יכולה לפרוץ יש, אבל ההשלכות של אירוע שריפה בבית העסק שלכם הן מאוד קיצוניות ומאוד משמעותיות, הן מבחינת נפגעים בנפש והן מבחינת עלויות התיקון והשחזור של בית העסק. במקום לחכות ולקוות שלא תמצאו את עצמכם במצב מסכן חיים, אתם יכולים להיות אקטיביים ופעילים, לנסות למצוא פתרונות ואפילו לבנות תוכניות בטיחות אש המתבססות על ידע מקצועי של אנשים מומחים בתחום בטיחות אש. על-ידי פנייה מהירה לאנשי הצוות של חברת מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ, יהיה בידכם הכוח לבנות תוכנית בטיחות אש יעילה ואפקטיבית, במיוחד לצרכים של העסק שלכם.

יצירת תוכניות בטיחות אש – חלק מהותי מחיי העסק

תוכניות בטיחות אש מאפשרות לבעלי עסקים רבים לדעת בדיוק איך להתנהל במהלך אירועי שריפה מסוגים שונים. כחלק מאותן תוכניות בטיחות אש, אתם יכולים:
  1. להגדיר מהו הציוד הדרוש לעסק על מנת לבצע גילוי מוקדם, לכבות אש ואפילו לאפשר פינוי מהיר של כל מי שנמצא בתוך חלל הפנים של בית העסק שלכם. במיוחד אם אתם רוצים לעמוד בתקנות של מכון התקנים הישראלי, השלב הזה הוא שלב קריטי שיכול לעזור לכם למפות את הרכש בעסק.
  2. להגדיר תפקידים של אנשי מקצוע או אחראיים בתוך בית העסק, למצב שבו מתנהלת שריפה. למשל, אחראי בטיחות אש שיודע היכן ניתן להזעיק את אנשי הכיבוי במקרה שריפה, הוא המנהל בפועל של האירוע והוא חייב לדעת מה הם הצרכים או המשימות העיקריות שלו לאורך האירוע.
  3. ליצור תוכנית פינוי מאורגנת ומסודרת, שמאפשרת לכל מי שנמצא במתחם העבודה לדעת כיצד אפשר להתפנות במהירות האפשרית מתוך הבניין ואיזו דרך היא הדרך הבטוחה לפנות את הלקוחות והאורחים שנמצאים בבניין.

ניהול נכון של שלבי העבודה השונים בעת הכנת תוכנית בטיחות אש

איש מקצוע שמלווה אתכם בתהליך היצירה של תוכנית בטיחות אש, הוא אדם שמכיר את כל הפרטים הקטנים ויודע בדיוק מה הן הנקודות שעליהן אתם רוצים להתעכב. ככל שבית העסק שלכם מורכב וגדול יותר, כך יש צורך להסתכל על פרטים יותר קטנים ויותר ממוקדים. וזוהי בדיוק המשימה שלנו, בצוות המקצועי של חברת מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ, כאשר אנחנו מגיעים לתת סיוע לבית עסק חדש ולא מנוסה.

 

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות