בדיקת ארונות חשמל

מערכת חשמל חכם לבית מלום- מתגים ותאורה

בדיקת לוחות חשמל  בדיקת ארונות חשמל כמו גם אל בדיקת לוחות חשמל מתייחס ת"י (תקן ישראלי) 1419 – לוחות מיתוג ובקרה למתח נמוך, אשר עוסק בתקנים הנדרשים לעמידה בכל הנוגע ללוחות חשמל. כמו כן, בדיקת ארונות ולוחות מעוגנת בתקנה מס' 31 שבתקנות החשמל (התקנת לוחות במתח עד 1000 וולט), התשנ"א 1991, במילים הללו: "לוח ייבדק […]

בדיקת לוחות חשמל 

בדיקת ארונות חשמל כמו גם אל בדיקת לוחות חשמל מתייחס ת"י (תקן ישראלי) 1419 – לוחות מיתוג ובקרה למתח נמוך, אשר עוסק בתקנים הנדרשים לעמידה בכל הנוגע ללוחות חשמל. כמו כן, בדיקת ארונות ולוחות מעוגנת בתקנה מס' 31 שבתקנות החשמל (התקנת לוחות במתח עד 1000 וולט), התשנ"א 1991, במילים הללו: "לוח ייבדק לאחר השלמתו ולפני הפעלתו הראשונה כדי לוודא שהתקיימו בו תקנות אלה". אולם, הסוגיה החשובה ביותר שנותרה ללא מענה, למרות העיגון בתקנים ובתקנות, היא התדירות בה נדרש ביצוע בדיקת ארונות החשמל בתקופת השימוש שנעשה בו.

מהי התדירות המומלצת לביצוע בדיקת ארונות חשמל?

על פי המוסד לבטיחות ולגיהות, בדיקת לוחות חשמל ספציפיים תבוצע על פי הנחיותיו של הגורם המוסמך במפעל. אותו גורם מוסמך שמאשר בחתימתו את התאמתו של לוח החשמל לתוכניות (תיק שרטוטים), וזאת, בהתאם לחוקים ותקנות הרלוונטיים בנושא חשמל. במקרים אחרים, הבדיקות תבוצענה על ידי מתכנן הלוח, שהוא זה המאשר בחתימתו את התאמת הלוח הספציפי לדרישות התכנון שלו. חתימתו של המתכנן מגיעה במקום אישור המפעל.

את בדיקת ארונות החשמל (המתייחסת לאותו הציוד חשמלי שמותקן בלוחות החשמל) מוצע לכלול במסגרתה של התוכנית הכוללת שמטרתה תחזוקה מונעת של מתקני חשמל, בהתאם להוראותיו של יצרן הציוד ולנהלים הפנימיים הקיימים בארגון.

כפי שניתן להבין, בדיקת ארונות ובדיקת לוחות חשמל אינן עניין של מה בכך, ולכן, מוטב להשאיר אותה לאנשי מקצוע המתמחים בביצוען. לנו, אנשי המקצוע המנוסים של מיקוד תקשורת ביטחון בע"מ, ניסיון רב בביצוע בדיקות אלה עבור ארגונים, מפעלים בתי עסק וגופים פרטיים!

מקורות מידע:

https://www.osh.org.il/uploadfiles/tshuva07269.html
http://www.osh.org.il/uploadfiles/m_010_turezky_hashml_drishot.htm#%D7%906

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות