בדיקת מפוחי עשן

בטיחות אש במבנים

בדיקת מפוחי עשן –  חשיבות הבדיקה כל מבנה, שגודלו עולה על 200 מ"ר והוא משמש כמבנה ציבור, כמבנה מגורים גדול או שייעודו תעשייתי, נדרש על פי ת"י להתקן ולתחזק מערכות פינוי עשן. תקן 1001, העוסק בהתקנתן, בהפעלתן ובתחזוקתן של מערכות מיזוג האוויר ומערכות פינוי העשן והאוורור, וזאת, על מנת להגן על חיי האדם והציוד הקיימים […]

בדיקת מפוחי עשן –  חשיבות הבדיקה

כל מבנה, שגודלו עולה על 200 מ"ר והוא משמש כמבנה ציבור, כמבנה מגורים גדול או שייעודו תעשייתי, נדרש על פי ת"י להתקן ולתחזק מערכות פינוי עשן. תקן 1001, העוסק בהתקנתן, בהפעלתן ובתחזוקתן של מערכות מיזוג האוויר ומערכות פינוי העשן והאוורור, וזאת, על מנת להגן על חיי האדם והציוד הקיימים במבנה, מפנה האש, העשן והגזים הנובעים משריפה או ממצבים היוצרים תופעות הדומות לאלה שיוצרת שריפה. במסגרת בדיקת מערכת גילוי אש השנתית, תבוצענה בדיקת מפוחי עשן, בדיקת מטפים, בדיקת ציוד מטלטל, בדיקת גלגלונים ובדיקות נוספות, הנוגעות באופן ספציפי לציוד הקיים במבנה.

בדיקת מפוחי עשן – מה מטרתה?

בדיקת מפוחי עשן, בדומה לשאר הבדיקות האחרות שמנינו, מטרתה לוודא כי כל הציוד שמטרתו להילחם באש, הינו תקין, מתוחזק כראוי ומוכן לשימוש. מאחר ופריצתן של שריפות אינן ידועה מראש והן עלולות לפרוץ מסיבות שונות, תקינותו של הציוד שמטרתו לנטר את קיומם של עשן או אש כמו גם הציוד שמטרתו לכבות את השריפה – חשובה ביותר. נכון, מדובר בחובה המעוגנת בתקנות ובחוקים שונים, אבל, מעל לכל, מדובר בשלומכם ובבטיחותכם, ולכן, יש להקפיד על כך, ולא רק על מנת לעבור את הבדיקה השנתית.

אין צורך אפילו להתחיל ולתאר עד כמה אותה בדיקת מערכות שחרור עשן בשילוב מערכת גילוי אש ועשן שנתית חשובה לביטחונם של האנשים המצויים בשטח הארגון (העובדים, הלקוחות וכד'). אולם, גם בכל הנוגע לציוד ולנכס עצמו לבדיקת ביקורת כזו יש חשיבות, כי, נכון שחיי אדם מעל לכל, אולם עסקים רבים, בכל זאת, היו רוצים לשמור גם על הנכסים המוחשיים שלהם, בצד הדאגה (המובנת לגמרי מעליה) לאנשים. לכן, בדיקת מפוחי עשן, כחלק מסדרת בחינות הביקורת, חשובה גם באספקט הזה. אין צורך להחליט בין חשיבותם של חיי האנוש מול חשיבותו של הרכוש החומרי.

בעלים של מבנה גדול? בעלי עסק? מנהלים בארגון?

האם אתם בטוחים שמערכות בטיחות אש כולל שחרור עשן וגילוי וכיבוי האש שלכם לא יכזיב אתכם בזמן אמת? האם אתם יודעים מה מצבו האמיתי והנכון? האם דאגתם לתחזוקה נכונה שלו?

מיקוד תקשורת ביטחון בע"מ מתמחה במערכות שחרור עשן , גילוי האש והעשן  ואינטגרציה בין מערכות .אנשי המקצוע שלנו ישמחו לעמוד לשרותכם על מנת להפוך את המבנה לבטוח יותר!

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות