גלאי עשן – השקעה קטנה מונעת נזק גדול

גלאי עשן

כיום תקנות מכבי האש מחייבות להתקין גלאי אש במקומות ציבוריים (מוסדות ממשלתיים, משרדים, מסעדות וכדומה), לובי של בניינים. לפי חוקי מכבי אש חובה להציב בכל לובי של בניין גלאי אש, מטפי מים ולארגן יציאות חירום פנויות. מכבי אש בודקים שתנאים אלו מתקיימים בכל מבנה לפני שהם מאשרים לאכלס אותו.

כיצד פועל גלאי עשן?

כל גלאי עשן כולל בתוכו רכיבים חשמליים ואמצעי גילוי בתוך תא סגור או בנפרד האחד מן השני. בתוך הגלאי ישנם חיישנים שתפקידם לקלוט את העשן שיוצרת הדליקה ולהפעיל את האזעקה. ישנם גורמים העלולים לגרום לאזעקות שווא ולתפקוד לקוי של גלאי העשן: שינויי טמפרטורה קיצוניים, לכלוך ועוד. על מנת למנוע זאת יש למקמו הרחק ממקורות אוורור או להשתמש בגלאי חום או גלאי פוטואלקטרי. יש לבדוק את הגלאי ולהתקינו בהתאם להוראות היצרן. כיום מייצרים גלאי עשן קטנים ואסתטיים, שאינם מצריכים חציבות בקיר ואף לא חיבור לחשמל! כל אחד יכול להתקין גלאי שכזה באמצעות 2 ברגים ומברג פשוט וכך לדאוג לבטיחות משפחתו וילדיו.

גלאי המאפשר גילוי מוקדם של שריפה לטיפול מהיר בבעיה.

הודות להתקנת גלאי במבנה תוכלו להבטיח לעצמכם מינימום נזקים לגוף ולרכוש במקרה של שריפה,  בשל ההתראה המוקדמת על בואה.

כיום תקנות מכבי האש מחייבות להתקין גלאי אש במקומות אלו: מקומות ציבוריים (מוסדות ממשלתיים, משרדים, מסעדות וכדומה), לובי של בניינים. לפי חוקי מכבי אש חובה להציב בכל לובי של בניין גלאי אש, מטפי מים ולארגן יציאות חירום פנויות. מכבי אש בודקים שתנאים אלו מתקיימים בכל מבנה לפני שהם מאשרים לאכלס אותו.

גילוי מוקדם מאפשר הערכות הולמת

כל מבנה, בין אם הוא משמש למגורים, לעבודה, למסחר או לתעשייה, יכול להגן על עצמו מפני שריפה הודות להתקנת מערכות גילוי עשן אשר יספקו לשוהים במקום התראה מוקדמת על התפתחותה של שריפה ובכך תאפשר הערכות הולמת למצב החירום, הכוללת פינוי מיידי של האנשים, קריאה מהירה לכוחות ההצלה או כיבוי עצמי של השריפה. הודות לכך, תוכלו להימנע מנזק כבד שעלול להיגרם כתוצאה מהאש.

מקומות בהם יש להתקין גלאי עשן

יש להתקינו על התקרה בשל נטיית העשן לעלות כלפי מעלה. במבנה בעל מספר קומות, התקן מחייב להתקין גלאי בכל קומה. בקומה הראשונה יש להתקין גלאי על התקרה ובתחתית המדרגות. התקן מחייב גם להתקין את הגלאים במרוחק מפתחי מיזוג אוויר, על מנת למנוע אי הפעלה של הגלאי כתוצאה מפיזור עשן על ידי מיזוג האוויר. באזור המטבח יש להתקין את הגלאי במרחק מספר מטרים מאזור הכיריים, כדי שלא יצפצף בכל בישול. בעליות גג ומרתפים חשוב שיהיה גלאי עשן עצמאי. בנוסף מומלץ להתקין גלאי בכל חדר בו מצויים מכשירי חשמל גדולים.

השקעה קטנה – תמורה גדולה

כאשר מדובר על מבנים ציבוריים, מסחריים ותעשייתיים מחייב החוק התקנת מערכות לגילוי עשן ומכאן שההחלטה היחידה במקרים אלו תהיה באיזו מערכת לבחור. עם זאת, כאשר מדובר על מבנים פרטיים יש צורך קודם להחליט האם בכלל להתקין גלאים או לא. כאן המקום לציין כי גלאי עשן, במיוחד אלו המתאימים לשימוש במבנים פרטיים, אינם דורשים השקעה מרובה, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינת תשתית והתקנה. נהפוך הוא. התקנת גלאי עשן הינה השקעה קטנה יחסית, במיוחד לאור הנזק הגדול שביכולתה למנוע. לאור זאת, אנו ממליצים לכל בית לא לוותר על התקנתו, בייחוד אם ההימנעות נובעת משיקולי תקציב.

בהסמכת מכון התקנים

חברת "מיקוד תקשורת וביטחון בע"מ" מוסמכת על ידי מכון התקנים להתאמת מערכות גילוי עשן לכל סוגי המבנים, בהתאם לדרישות ותקנות החוק (תקן 1220 פרק 3). בחירת המערכת נעשית תוך התחשבות בתנאי המבנה, בסכנות הטמונות בו, וכמובן בצרכיו ורצונותיו של הלקוח, כמו גם התקציב העומד לרשותו. בנוסף, אנו מקפידים על ביצוע בדיקות תקופתיות לתקינות המערכות בהתאם לנדרש על פי תקן 1220 פרק 11 ובהרשאת מכון התקנים (היתר מספר 25581).

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות