חוק רישוי עסקים – פירוט מספר דברים שכדאי שתדעו

פירוט חוק רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים חוקק בשנת 1968 עקב מספר סיבות ותקף על קבוצות עסקים שונות.

ישנן מספר מטרות לעצם קיומו של חוק רישוי עסקים – אשר חוקק בשנת 1968 : הסיבה הראשונה נוגעת לנושא של הבטחת האיכות בסביבת העסק. הסיבה השנייה היא דאגה למנוע סכנות אשר יכולות לפגוע בציבור. סיבה נוספת היא שמירה על הבטיחות של העובדים והלקוחות של העסק ומניעה של סכנה להידבקות ממחלות שונות. הבטחה של בריאות הציבור מהווה סיבה נוספת לחוק זה. הסיבה האחרונה של אותו חוק הרישוי היא להבטיח כי אותם בעלי עסקים יישמו את כל הדינים אשר נוגעים לנושאי תכנון ובנייה כמו גם שירותי כבאות.

חוק רישוי עסקים לא תקף על כל סוגי העסקים, אלא רק לגבי עסקים אשר משתייכים לקבוצות רלוונטיות המוזכרות בחוק – עסקים המשתייכים לקבוצות הללו הם טעוני רישוי – הקבוצות הללו הן: בריאות רוקחות וקוסמטיקה, טיפולים לא רפואיים, דלק ואנרגיה, חקלאות, עיסוקים בתחום בעלי החיים, הדברה, פחם, שפכים ומים, אירוח ולינה, נופש, עינוג הציבור,  מזון, שמחות ואירועים ועוד..

חוק רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים – איך זה בא לידי ביטוי בפועל?

כאמור, על פי חוק רישוי עסקים, עסקים רבים נדרשים להוציא רישיון, בכדי להתחיל את פעולתם וחייבים להחזיק ברישיון בתוקף לכל אורך תקופת פעולתם. בכדי לקבל את הרישיון, יש צורך להגיש בקשה מסודרת לאגף הרישוי של המועצה המקומית אליה משתייך העסק. באגף המדובר, ניתן אף לקבל הכוונה וייעוץ, לגבי איך הבקשה אמורה להיות מוגשת, מה היא אמורה לכלול ואלו מסמכים יש להשיג בכדי שהיא תתקבל. מכיוון שאותו חוק רישוי עסקים, נועד להבטיח את שלום הציבור, הדרך לרישיון רצופה בבדיקות של גופים שונים האמונים על נושאי הבטיחות. רק במידה והעסק יעמוד בסטנדרטים של כל אחד מהגופים המדוברים והבדיקה שתתבצע, אכן תעיד על כך שהעסק בטיחותי בצורה מקסימאלית, יוכל בעל העסק לקבל את האישורים השונים ובסופו של דבר גם לקבל את רישיון העסק.

חוק רישוי עסקים – נקודות חשובות

ישנן מספר נקודות לגבי חוק רישוי שלא כל בעלי העסקים מודעים אליהם. לדוגמא, הרשות המקומית רשאית לבטל רישיון עסק בכל עת שתבחר בכך – כך שגם בעל עסק אשר קיבל רישיון, צריך לנקוט בכל הפעולות הרלוונטיות אשר יאפשרו לו לשמור על הרישיון המדובר. ניהול עסק ללא רישיון מהווה כעבירה פלילית ומעבר לעובדה שהעסק ייסגר, בעל העסק אף חושף את עצמו לעונשים חמורים ובין היתר: כנסות כספיים גבוהים ואפילו שנים של מאסר בפועל.

 

>> לחץ לפרטים נוספים על רישוי עסקים עם חברת מיקוד

 

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות