ממונה בטיחות אש – חשיבות בטיחות האש בכל חברה ועסק

חשיבותו של ממונה בטיחות אש בכל חברה, מפעל, או מבנה מגורים גדול חשוב לשמור על כללי בטיחות בסיסיים על מנת למנוע אסונות, תאונות ופגיעות גוף ונפש. סכנת דליקה היא איום בטיחותי שיש להתגונן מפניו בהתאם. בנוסף לנקיטת כל האמצעים האפשריים להגנה על המבנה ועל העובדים מפני שריפה, לא פחות חשוב להעסיק או להכשיר אדם שיהיה […]

חשיבותו של ממונה בטיחות אש

בכל חברה, מפעל, או מבנה מגורים גדול חשוב לשמור על כללי בטיחות בסיסיים על מנת למנוע אסונות, תאונות ופגיעות גוף ונפש. סכנת דליקה היא איום בטיחותי שיש להתגונן מפניו בהתאם. בנוסף לנקיטת כל האמצעים האפשריים להגנה על המבנה ועל העובדים מפני שריפה, לא פחות חשוב להעסיק או להכשיר אדם שיהיה ממונה בטיחות . הגנה מירבית בפני דליקה כוללת בנייה והתקנת אמצעי מיגון אש על פי התקנות, וכן מינוי אדם שיהיה ממונה בטיחות האש במקום.

הכנה מראש

בעת מיגון המפעל או המבנה בפני סכנת אש, יש להיעזר בשירותיהם של חברה או אדם המתמחים בתחום. כמו כן, יש למנוע ולהפחית את גורמי הסיכון בהתאם לכללים ולתקנות, המוכרים היטב לבעלי המקצוע. לאחר שבוצעו הפעולות הנדרשות, יש לדאוג שיהיה ממונה אש שיכיר את המפעל ואת אופיו, וכן את התנאים הייחודיים האופייניים למבנה, לחומרים המאוחסנים בו ולצוות העובדים ולהתנהלותו. ממונה הבטיחות יהיה אחראי לוודא שכל התקנות מיושמות ושאין סכנות בטיחותיות, וכן להכשיר ולהדריך את צוות העובדים כיצד לפעול במקרה של דליקה.

מי הוא ממונה בטיחות אש?

ממונה אש הוא אדם שעבר קורס ממונה אש, אשר מכיר היטב את הסיכונים ואת דרכי ההתגוננות מפני אש. ממונה אש אחראי לוודא שהמבנה והמפעל מוגנים כראוי מפני דליקה, וזה אומר הקטנה למינימום של גורמי הסיכון, הדרכה של צוות העובדים להתנהלות בטיחות אש נכונה והתקנת אמצעי בטיחות אש בהתאם לנדרש. חברות המספקות שירותי בטיחות ומיגון אש מספקות גם ממוני בטיחות אש למעוניינים. כמו כן, ניתן להכשיר את אחד העובדים שיהיה ממונה בטיחות האש של החברה. לשם כך עליו לעבור בהצלחה קורס בטיחות אש ולהכיר את כל התקנות, האמצעים ודרכי ההתגוננות מפני דליקה.

הגנה מספקת

סכנת אש היא איום מוחשי ויום יומי, שעל כל בעל מפעל וחברה להתגונן כראוי מפניו. על מנת שהמפעל ועובדיו יהיו אכן מוגנים בהתאם, אין להסתפק בהתקנת אמצעי מיגון ובבנייה על פי תקנות בטיחות האש, אלא יש לדאוג למנות אדם שיהיה ממונה בטיחות  של החברה. ממונה אש יכול להיות איש הביטחון של החברה, בתנאי שיוסמך כנדרש ויכיר את כללי ההתנהגות בזמן שריפה, את דרכי ההתגוננות מפני אש ואת כל אמצעי המיגון והבטיחות הקיימים. כאשר יש לחברה ממונה אש, מנהליה יכולים לדעת שאכן המבנה והעובדים מוגנים כראוי, ויתרה מכך, שאם חס וחלילה אכן תפרוץ שריפה – הנזק לגוף ולרכוש יהיה מינימאלי.

מיקוד תקשורת בטחון מספקת את כל הכלים והשירותים בתחום בטיחות האש צרו קשר למידע נוסף

מיקוד תקשורת וביטחון – גילוי מערכות עשן ואש

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות