מטף כיבוי אש – כל מה שצריך לדעת

מטפי כיבוי אש הינם אמצעי מהיר וזמין לכיבוי שריפות המתלקחות באופן מפתיע בבית, במשרד, בבית העסק ואף במפעל. בניגוד לעסקים ומפעלים בהם יש חובה למגן את המקום מפני שרפות, ובכלל זה להחזיק במקום מטפי כיבוי, בבתים פרטיים אין כל חוק המחייב לדבר. עם זאת, מומלץ להחזיק בכל בית, ואפילו ברכב, מטף אשר ישמש אתכם בשעת חירום. ישנם סוגים שונים של מטפי כיבוי אש, הן בגודלם והן בתכולתם, כאשר העיקריים שבהם הינם:

מטף כיבוי אש – מכירה, מילוי וטיפול במטפים קיימים

מטף כיבוי אש – חברת "מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ" מוכרת מגוון של מערכות גילוי עשן וציוד כיבוי אש שכולל מטפי כיבוי, בהתאמה לצרכי הלקוח ומעניקה שירותי מילוי ותחזוקה למטפים קיימים לפי תקן 129. החברה מוכרת גם ציוד כיבוי אש כמו ארונות כיבוי אש, צינור כיבוי אש, גלגלון כיבוי אש, מזנק כיבוי אש ועוד.

אמצעי כיבוי זמין

מטפי כיבוי אש הינם אמצעי מהיר וזמין לכיבוי שריפות המתלקחות באופן מפתיע בבית, במשרד, בבית העסק ואף במפעל. בניגוד לעסקים ומפעלים בהם יש חובה למגן את המקום מפני שרפות, ובכלל זה להחזיק במקום מטפי כיבוי, בבתים פרטיים אין כל חוק המחייב לדבר. עם זאת, מומלץ להחזיק בכל בית, ואפילו ברכב, מטף אשר ישמש אתכם בשעת חירום. ישנם סוגים שונים של מטפי כיבוי אש,  הן בגודלם והן בתכולתם, כאשר העיקריים שבהם הינם:

מטף במילוי גז

מטפי כיבוי במילוי פחמן דו חמצני CO2 שהינו גז לא דליק. השימוש במטפים אלו מתאים בעיקר לכיבוי שרפות הנגרמות כתוצאה מ:
• התלקחות חומרים דליקים 'רגילים' כגון נייר, פלסטיק, עץ ועוד.
• התלקחות חומרים דליקים כגון בנזין, דלק, שמן וכדומה.
היתרון במטפי הגז הוא בכך כי הם אינם גורמים לנזק רב בתהליך הכיבוי, יתרון חשוב מאוד כאשר מדובר על ציוד יקר ערך, מכשירי חשמל, מכשור אלקטרוני וכיוצא באלו. חסרונם העיקרי של מטפים האלו, בייחוד כאשר מדובר על כיבוי שריפות של חומרים 'רגילים', הוא היכולות הנמוכה יותר לתפוס חמצן שיכבה את האש, כך שתיתכן התלקחות מחודשת של האש.

מטף כיבוי במילוי קצף או אבקה

מטפי כיבוי במילוי קצף או אבקה הדחוסים בלחץ יחד עם חנקן. בדומה למטפים הממולאים בגז, גם מטף אבקה וגם מטף קצף משמשים לכיבוי שרפות הנגרמות כתוצאה מ:

• התלקחות חומרים דליקים 'רגילים' כגון נייר, פלסטיק, עץ ועוד.
• התלקחות חומרים דליקים כגון בנזין, דלק, שמן וכדומה.

אך בנוסף הם משמשים גם לכיבוי שרפות בהן:
• מעורב ציוד חשמלי, בכלל זה מכשירי חשמל, שקעים, חיווט, מפסקי זרם ועוד. זאת מאחר והמטף אינו מוליך, ובניגוד למטפים המכילים מים גם אינו עלול לגרום להתחשמלות, המהווה סיכון בפני עצמה.
יתרונם של מטפים אלו הוא בכך שהם מותירים אחריהם חומר שאינו דליק, ובכך מפחיתים בצורה מוחלטת את הסיכוי כי האש תוצת מחדש. עם זאת, יתרונם הוא גם חסרונם, שכן הם מותירים אחריהם שאריות (חלקן מלוכלכות, חלקן דביקות) אשר מחייבות ניקוי מיידי בכדי למנוע היווצרות נזק במשטחים ובמכשירים שעליהם הן מונחות.

דואגים לביטחון שלכם

ישנם עוד סוגים שונים של מטפים המתאימים לכיבוי חומרים שונים, כגון חומרים כימיים ועוד.חברת מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ בעלת ידע וניסיון רב בתחום המבטיחים לכם התאמה מלאה של מטפי הכיבוי לתנאים ולחומרים הקיימים במבנה/ במפעל שלכם. אנו פועלים בהתאם לדרישות החוק ותקנות הבטיחות המחמירות ביותר, כולל עמידה בתקן 129 של מכון התקנים הישראלי, בכדי להבטיח לכם את הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם ועל רכושכם בעת הצורך. צרו קשר לבחינת התאמת מערכות כיבוי אש לצרכים שלכם, ותיהנו משירות מקצועי, אמין ואדיב.

חשיבות המטף בבית העסק

שירותי הכבאות וההצלה בישראל ממונים על מתן אישורים לבתי עסק על ציוד כיבוי האש, ולפיכך יש לפעול לפי הנהלים שלהם. מטף כיבוי האש צריך להיות גלוי, עם שילוט ברור ולא נעול, כך שכל עובד יוכל לעשות בו שימוש במקרה הצורך. בעת שריפה חובה כי תהיה אפשרות לכבות את האש במהירות ולמנוע אובדן של חיי אדם ושל רכוש. כמו כן, במידה ונערכת ביקורת בבית העסק, ללא מטף יתכן כי תופסק פעילות העסק. נושא נוסף שיש לקחת בחשבון, הוא פוליסת הביטוח של העסק. לכל עסק ישנה פוליסת ביטוח ותנאים לפיהם היא מתקיימת. במקרה של דליקה או שריפה הפוליסה תכסה את הנזק רק אם בית העסק עמד בחובה של ציוד בסיסי לכיבוי אש. לכן חשוב שכל עסק ידאג למטף כיבוי אש המתאים למקום על פי התקנות והנהלים הדרושים.

חשיבות המטף בבית

פעולות יומיומיות כמו בישול, אפייה, גיהוץ כרוכים בסכנה של דליקה מיותרת. כדי למנוע זאת, יש לדאוג לכבות את הגז בתום הבישול, להרחיק מוצרים דליקים ממקור חום ולנקוט ביתר זהירות בשעת הגיהוץ. בנוסף, מומלץ שיהיו מוצרי כיבוי אש בתוך הבית או הבניין למקרה חירום. מטף כיבוי אש הוא מוצר חשוב ובסיסי להגנת הבית מפני דליקות. בשוק ניתן למצוא מטף לרכב ומטף לבית או למשרד במשקלים שונים, כאשר 1 ק"ג, 2 ק"ג, 3 ק"ג, 6 ק"ג הם הנפוצים ביותר. השניים הראשונים מתאימים יותר לרכב והשניים האחרונים מתאימים יותר לבית/משרד. המחירים אינם גבוהים במיוחד, מחיר מטף 3 ק"ג הוא כ-200 ₪ וככל שקונים יותר מטפים כך המחיר ליחידה יורד. הימצאות המטף בבית תוכל לעזור בפעולות הראשונות לכיבוי. חשוב שהמטף יהיה זמין לבני הבית. מי שרוצה יכול גם להכין שמיכות כיבוי ואמצעי כיבוי אש נוספים, על מנת להרגיש בטוח יותר ולשמור על בני הבית ועל הרכוש המשפחתי.

למעבר לעמוד הבית לחץ כאן

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות