מידע מקיף על שחרור עשן

שחרור עשן

אוויר חם נוטה לעלות כלפי מעלה אל עבר האוויר הקר יותר ובדיוק על העובדה הזאת, מבוססת מערכת שחרור עשן.

מערכות שחרור עשן כוללת בתוכן מנועים חשמליים אשר מותקנים על גבי החלונות במבנה, כאשר ישנו רכז למערכת אשר שולט בפעולת המנועים. כאשר פורצת שריפה וכחלק מכך, האוויר בעצם מתחמם, הרכז פוקד על המנועים לפעול ולגרום למצב בו כל החלונות על גביהם מותקנים המנועים נפתחים – פעולה זאת, גורמת לשחרור העשן אשר כלוא במבנה ובכוחה כאמור, למנוע מצבים של חנק כתוצאה מהעשן ועל ידי כך הצלת חיים – כידוע, במקרים רבים נפלטים לאוויר במהלך השריפה מיני גזים רעילים, אשר עלולים לפגוע בבריאותם של הנמצאים במקום, מערכות שחרור עשן מהוות אמצעי בטיחות יעיל, גם מפני הסיכון הזה.

מערכות שחרור עשן – סוגים שונים של מערכות

ישנם סוגים שונים של מערכות שחרור עשן, כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בסוגי המנועים המותקנים על גבי החלונות. מנועים לינאריים לדוגמא, הינם מנועים המותאמים לפתחי גג ולחלונות הזזה. ישנם מנועים המותאמים לחלונות במשקל גבוה – בכוחם של מנועים אלו לבצע פתיחה על חלון בעומס גבוה. עוד סוגים של מנועים הנפוצים במערכות אלו הם: מנועים לחלונות קיפ, מנוע לחלון כנף ועוד.. ישנם סוגים רבים של מערכות שחרור עשן, כאשר בכדי לבחור באפשרות המתאימה ביותר, חשוב מאוד להיוועץ באיש מקצוע בעל ידע וניסיון בתחום אשר יוכל לסייע לכם לבצע את הבחירה המתאימה מבין החלופות המוצעות.

כיצד לבחור מערכות שחרור עשן?

כאמור, מי שאין לו הבנה או ידע מקיף בתחום הזה, יתקשה לבחור בכוחות עצמו מערכת שחרור עשן. מכיוון שהמערכת חייבת להיות מותאמת באופן פרטני למבנה ולסוג החלונות המצויים בו, הדרך הטובה ביותר לבצע את הבחירה, היא על ידי הזמנת איש מקצוע מנוסה בתחום, אשר יבדוק את המקום ואת החלונות ובהתאם למסקנות שלו יתאים את המערכת היעילה  והטובה ביותר. בכוחן של מערכות שחרור עשן להציל חיים ובגלל התפקיד הכול כך חשוב וחיוני של מערכות אלו, חשוב כאמור, לא להקל ראש בקבלת ההחלטות בנושא ולעשות שימוש בכל אותם אמצעים אשר יאפשרו לכם גם להבטיח בחירה במערכת איכותית וגם לוודא ששירותי ההתקנה של המערכת יתבצעו ברמה הגבוהה ביותר האפשרית – הדגשים הללו יאפשרו לכם להיות רגועים שאם חלילה תפרוץ שריפה במקום, המערכת תפעל כמצופה ממנה ואולי אף תציל את חייהם של הנמצאים במבנה.

שחרור עשן

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות