מערכות אבטחה לבית המדריך השלם

מערכות אבטחה לבית

מערכות אבטחה לבית – כל מה שרציתם לדעת מערכות אבטחה לבית – הצורך בביטחון אישי קיים היום יותר מתמיד. המטרה של המדריך הוא להציג את הדברים המרכזיים שכל בעל בית חייב להכיר על מנת להגן על ביתו ולהרגיש בטוח. נעבור על מערכות אבטחה שונות הקיימות היום בשוק, היתרונות, ההבדלים בין המערכות ומדוע מומלץ להתקין אותם […]

מערכות אבטחה לבית – כל מה שרציתם לדעת

מערכות אבטחה לבית – הצורך בביטחון אישי קיים היום יותר מתמיד. המטרה של המדריך הוא להציג את הדברים המרכזיים שכל בעל בית חייב להכיר על מנת להגן על ביתו ולהרגיש בטוח.

נעבור על מערכות אבטחה שונות הקיימות היום בשוק, היתרונות, ההבדלים בין המערכות ומדוע מומלץ להתקין אותם בבית הפרטי.

נתחיל ממערכת אזעקה אש לבית שתפקידה להגן עליך מפריצות, נמשיך במערכת גלויי עשן שתתריע מפני שריפות ומצלמת אבטחה שתפקידה לאפשר להשאיר עין אחת פתוחה על הבית בכל זמן ונסיים בלחצן מצוקה שמיועד בעיקר לבתים עם תינוקות וקשישים.

במידה ותתקין בביתך מערכת אזעקה, גלאי עשן, מצלמת אבטחה ומערכת מצוקה אין ספק כי מערכות אבטחה ישפרו באופן משמעותי את הביטחון והיכולת שלך להגן על רכושך והכי חשוב על חיי המתגוררים בבית.

מערכות אבטחה לבית – אזעקה ביתית

היום יותר ויותר בתים מצטיידים במערכת אזעקה, מערכת אזעקה נועדה לאתר פריצה – כניסה בלתי מאושרת – לבניין או לאזור.

מערכת אזעקה מורכבת מהחלקים הבאים:

לוח בקרה – המקום ממנו שולטים במערכת.

לוח מקשים – להפעיל או לנטרל את המערכת

סירנה – סירנה חזקה להתריע לך במהלך פריצה, וגם יתריע את הפורץ שידע שאיתרו אותו.

חיישן זיהוי – חיישן שמזהה האם מישהו נכנס לבית ללא אישור.

מערכות אבטחה לבית

מערכות אבטחה לבית – אילו סוגי חיישנים קיימים?

קיימים מספר רב של חיישנים למערכות אזעקה, החיישנים הנפוצים הם:

מגנטים – מתקינים מגנטים על הקירות והדלתות וכאשר המגנטים נפרדים מופעלת אזעקה.

חיישן טמפרטורה – יכול לזהות שינויים בטמפרטורה בנקודה מסויימת. ברגע שפורץ הולך לפני החיישן הטמפרטורה בנקודה תעלה לטמפרטורת גוף ואז תרד בחזרה, השינוי הזה יוביל לזיהוי והפעלת האזעקה.

חיישן אור  – בצד אחד קרן אור ובצד השני חיישן כאשר מגיע הפורץ וחוסם את קרן האור, החיישן מזהה שקרן האור לא מגיעה אליו ומופעלת האזעקה.

חיישן שבירת זכוכית – חיישנים אלה מסוגלים לזהות רעש של שבירת זכוכית, וברגע שהם מזהים, הם מפעילים את האזעקה.

חיישן רטט – מיועד בעיקר לגדרות, כאשר החיישן מזהה רטט או תנועה הוא מפעיל את האזעקה, קיימות דרגות רגישות שונות.

קווי או אלחוטי?

בבחירה בין מערכות  אבטחה שונות, ניתן לבחור במערכת קווית לעומת אלחוטית צריך לקחת בחשבון מספר דברים. הדבר הראשון שצריך להבין הוא ששתי המערכות עושות את אותו דבר. המערכת האלחוטית עולה יותר אבל ההתקנה בדרך כלל עולה פחות מה שיוצר מחיר שווה ללא פער משמעותי.  במערכת האלחוטית אין צורך לקדוח בקירות ולהעביר חוטים ולכן המערכת האלחוטית יותר אסתטית. חסרון של המערכת האלחוטית הוא השימוש בבטריות והאפשרות שהן ייגמרו.

מערכות אבטחה לבית – מה קרה אחרי האזעקה

האזעקה היא בעצם השלב הראשון בתהליך. אחרי שמופעלת האזעקה יש עוד שלב. במהלך ההתקנה צריך לבחור איך המערכת תפעל לאחר שהאזעקה מופעלת. אפשרות בסיסית והכי זולה היא קשר טלפוני – לאחר שהאזעקה מופעלת המערכת מתקשרת או מסמסת לקבוצה של מספרי טלפון שבחרת ולא מפסיקה עד שהיא מקבלת תשובה ממישהו.

האפשרות האחרת היא מערכות אבטחה שמקבלת הודעה על אזעקה שהופעלה ומתקשרת למקום לבדוק אם הכל בסדר. בדרך כלל יש שאלת ביטחון שאם טועים בה או אם בכלל אין תשובה לטלפון החברה שולחת למקום נציג מטעמה לבדוק את המצב או מתקשרת למשטרה. מערכות אבטחה שכזו לוקחת תשלום חודשי על השירות.

אישור כניסה

כאשר נכנס אדם מורשה לתוך הבית מערכת האזעקה מנוטרלת. ניתן לעשות את זיהוי האדם במספר אמצעים בדרך כלל באמצעות קוד או מפתחות או אפילו שלט רחוק. מערכות אזעקה ברמה גבוהה מאפשרות להכניס מספר קודים, סריקת אצבע, סריקת רשתית ועוד אמצעים שונים על מנת לזהות את האדם המורשה בצורה הטובה ביותר.

כאשר המערכת מזהה שהבנאדם הלא נכון מנסה להכנס היא יכולה להפעיל את האזעקה או לנעול את עצמה לזמן מסויים אחרי מספר נסיונות ולא לאפשר כניסה.

מערכת אזעקה חלק בלתי נפרד ממערך מערכות אבטחה, היא קריטית ובסיסית לכל בעל בית שמעוניין לשמור על בטחון הבית מפני גורמים עוינים.

מערכות אבטחה לבית – סוגי גלאי עשן

גלאי עשן היא המצאה מדהימה שעולה כמעט כלום. למעשה, במחיר נמוך מקבלים מוצר שמציל את חייהם של אלפי אנשים בכל שנה. גלאי עשן הינו חובה כאשר מדובר על מבניים תעשייתיים,ציבוריים או מסחריים אך מומלץ להתקינו גם בבית פרטי. באמצעות גלאי העשן ניתן לספק הגנה לתושבי הבית במקרה של שרפה על ידי התראה מוקדמת ופינוי האנשים.

מערכות אבטחה לבית

איך עובד גלאי עשן?

כל גלאי עשן מורכב משני חלקים בסיסיים: חיישן אשר מזהה את העשן וצופר אלקטרוני חזק מאוד שיעיר אנשים משינה ויספק את ההתראה הנדרשת.

קיימים שני סוגים נפוצים של גלאי עשן בשימוש היום: גלאים פוטואלקטריים (גלאי אופטי) וגלאי יינון.

בגלאי עשן פוטואלקטרי יש אור וחיישן בתא. האור והחיישן ממוקמים בזוויות 90 מעלות זה לזה. כאשר עשן נכנס לתא חלקיקי העשן מפזרים את האור וכמות מסוימת של אור פוגעת בחיישן. באותו רגע החיישן מפעיל את הצופר בגלאי העשן. מדובר על פריט חובה בכל בית, בדיוק כמו שמומלץ להתקין מטף כיבוי אש בכל בית.

גלאי יינון, מורכב משתי לוחות עם מתח וכאשר עשן נכנס משתבש הזרם בין הלוחות וגלאי העשן מפעיל את הצופר.

אז מה למעשה ההבדלים בין שני הסוגים?

גם גלאי יינון וגם גלאים פוטואלקטריים הם חיישני עשן אפקטיביים. שני הסוגים חייבים לעבור את אותה הבדיקה כדי להיות מאושרים כגלאי עשן UL.

גלאי יינון מגיבים מהר יותר לשריפות בוערות עם חלקיקי בעירה קטנים יותר; גלאים פוטואלקטריים מגיבים מהר יותר לשריפות יוקדות. בכל סוג של גלאי, קיטור או לחות גבוהה יכולים לגרום להתעבות על לוח המעגלים החשמלי והחיישן, ולגרום לאזעקה לפעול.

גלאי יינון הם פחות יקרים מאשר גלאים פוטואלקטריים, אבל חלק מהמשתמשים לא אוהבים אותם. הם נוטים להפעיל את אזעקה מבישול רגיל בשל רגישותם לחלקיקי עשן זעירים. עם זאת, בגלאי היינון יש מידה מסוימת של ביטחון מובנה שלא קיימת בגלאים הפוטואלקטריים. כאשר הסוללה מתחילה להיגמר בגלאי יינון, זרם היונים נופל ונשמעת האזעקה, להזהיר שהגיע הזמן להחליף את הסוללה לפני שהגלאי הופך להיות לא יעיל.

לסיכום, לכל אחד מהסוגים יש את היתרונות והחסרונות שלו, גלאי יינון מסוגל לזהות שריפות עם חלקיקים קטנים ומומלץ למקומות כמו מחסן כימיקלים וגלאי פוטואלקטרי, הנפוץ יותר מבין השניים, מתאים יותר למשרד.

אזעקות לאנשים בעלי ליקויי שמיעה

– גלאי עשן עם אזעקה של הבזק אור

– גלאי עשן עם רטט באזור הכרית

– גלאי עשן מחוברים אחד לשני וברגע שאחד מהם מזהה שריפה כולם משמיעים אזעקה

מערכות אבטחה לבית – כיצד להתקין גלאי עשן?

ישנה אמרה באנגלית שאומרת: עדיף להיות בטוח מאשר להצטער. רוב מקרי המוות כתוצאה משריפה מתרחשים בבתים חסרי גלאי עשן. כדי להגן על יקיריך, כדאי שתתקין בביתך גלאי עשן.

ראשית בחר את מיקום גלאי העשן. מומלץ על ידי כבאים להתקין גלאי עשן גבוה על הקיר, או על התקרה הרחק מחלונות ודלתות חיצונית. עשן ממלא את החדר מהתקרה כלפי מטה, כך שבעזרת הגלאים הממוקמים גבוה תוכלו לקבל אזהרה בשלב מוקדם. מומלץ גם שגלאים יוצבו לפחות 10 סנטימטר מהקיר כאשר מותקנים על התקרה, ו-10 סנטימטר מהתקרה לקיר התקנה.

בחר בחוכמה מקומות ברחבי הבית בהם תתקין גלאי עשן. חשוב להתקין גלאי בקרבת אזורי שינה, במסדרונות ובכל קומה של הבית. הימנע מהתקנת גלאי עשן במטבח. אלא אם, כמובן, אתה רוצה שכולם יבחינו בחוסר כישורי הבישול שלכם! כמו כן יש לשמור על מרחק של מטר אחד / 3.3 מטר בין הגלאי לפתחי אזורים הפולטים קיטור, כגון חדר האמבטיה, כביסה או מטבח.

כעת התקן את הגלאי. מדוד את המרחק בין החורים לתלייה על גב תושבת ההרכבה. סמן את אותו המרחק במיקום שבחרת. קדח חורים קטנים בסימנים שסימנת. חבר את תושבת ההרכבה למשטח עם הברגים. הצב את שאר הגלאי בתוך המסגרת.

תחזוקה שוטפת

השימוש הנרחב של גלאי עשן בבית הביא להפחתה משמעותית של פציעות ומקרי מוות משריפות בבית. אתה יכול להפחית את הסיכוי שאתה או מישהו שאתה אוהב תמותו בשריפה בבית, פשוט על ידי התקנת המכשירים הזולים האלה בבית שלך. עם זאת, גלאי העשן היחיד שיכול לעזור לך לשרוד הוא אחד שמתפקד כראוי. כמו כל המכשירים האלקטרוניים, הם יכולים לאכזב. הדרך היחידה להיות בטוח שגלאי העשן שלך יעבוד בעת הצורך היא לבדוק אותו מעת לעת.

לחץ על כפתור הבדיקה כדי לעורר רעש חזק. אם אין רעש, או רעש קלוש, אתה צריך לבדוק או להחליף את הסוללות. בגלאי עשן, אתה יכול גם לבדוק את הגלאי באמצעות עשן מדומה. מומלץ להחליף את הסוללות לפחות פעמיים בשנה. דרך טובה לזכור היא: בכל פעם שאתה משנה את השעונים, להחליף את הסוללות. בדוק תמיד את היחידה לאחר החלפת הסוללה, כדי לוודא שהסוללות הותקנו כראוי ועובדות.

מצלמת אבטחה

היום לכל בית, מומלץ לצרף מצלמת אבטחה שתעזור משמעותית למנוע מכם להיות עוד קורבן בסטטיסטיקה.

אלו שלוקחים את הזמן ומשקיעים להתקין מצלמות אבטחה בביתם הם גם אותם אלה שבדרך כלל מצליחים להתריע, למנוע פריצה לביתם ולקבל תחושת ביטחון כתוצאה מזה.

מערכות אבטחה לבית

בעבר, מצלמות אבטחה היו יקרות מדי בשביל בעל הבית הממוצע ורק בעלי המעמד הגבוה, בעלי עסקים גדולים וארגונים ממשלתיים היו מסוגלים להרשות לעצמם את מערכות אבטחה הזו, טכנולוגיה חדשה עזרה להוריד את העלויות ועכשיו מצלמות אבטחה הם משהו שגם רוב הציבור יכול להרשות לעצמו.

היכולות שיש היום למצלמות מוסיפות אפילו ערך נוסף להתקנת מצלמה, הטכנולוגיה היום מאפשרת למצלמות לצלם בחושך, לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים ואפילו לראות את הכל משודר על הסמארט-פון הפרטי שלכם.

עם כל כך הרבה סוגי מצלמות, יכולות וטווח מחירים גדול לבחור ממנו אין סיבה טובה למישהו שהביטחון הביתי בעדיפות אצלו, לא להתקין לפחות מצלמה אחת במקום מרכזי בביתו הפרטי.  אם מציבים אחד מול השני את האפשרות של פריצה לבית מול העלות של התקנת מצלמה, התקנת מצלמה מוכיחה את עצמה בעלות-תועלת.

בנוסף, מומלץ להתקין מצלמה במקרה של ילדים קטנים או אנשים מבוגרים שנשארים בבית עם המטפלת, על מנת לוודא שהם נמצאים בידיים טובות.

איך תבחר מצלמה?

השלב הראשון הוא קודם כל להעריך מה הצורך שלך במצלמה, השאלות שצריכות לעלות הן  האם היא צריכה להיות באיכות גבוהה? בתוך הבית או מחוץ לבית? יש צורך במצלמה חוטית או אלחוטית? קיים צורך בחיבור למחשב? האם אתה צריך 1,2,4,8,16 מצלמות על מנת לכסות את השטח הרלוונטי? מצלמות גלויות או מוסתרות? ובעצם הכי חשוב – מה התקציב שלך?

בחירת סוג המצלמה

מצלמת אבטחה רגילה – המצלמה הבסיסית, מפלסטיק לשימוש בתוך הבית, המצלמה הזולה ביותר (לא מתאימה להתרעה).

מצלמת אבטחה אלחוטית – עוד ועוד אנשים מתחילים להשתמש במצלמות אלחוטיות, היום המצלמות האלחוטיות הן בטוחות, חופשיות מהפרעה של מכשירים ביתיים ומציעות איכות וידאו וקול גבוהה.

מצלמת אבטחה IP  – מצלמה זו למעשה היא מערכת בפני עצמה, המצלמה מסוגלת להתחבר לראוטר של המחשב בדיוק כמו מחשב או כל מכשיר עם יכולות להתחבר לרשת. היתרון של המצלמה הזאת היא האפשרות להתחבר אליה ממקומות מרוחקים באמצעות האינטרנט. המצלמה עובדת כיחידה עצמאית ולא דורשת התקנה גם של מערכת הקלטה, דבר זה הוא גם חסרון אך ניתן לפתור אותו באמצעות הקלטה על המחשב או באמצעות מערכת NVR.

תכונות המצלמה

מצלמה מוסתרת – קיימות מצלמות נסתרות, בצורות שונות ומגוונות שמתאימות למקומות שונים כמו לדוגמא תמונה בקיר, וכמעט כל מקום אחר שתחשבו עליו, מצלמה מוסתרת בדרך כלל משמשת למטרה ספציפית כאשר כבר קיים חשד לפשע ורוצים לבדוק ולתעד אותו, בדרך כלל מומלץ לא להסתיר את המצלמה על מנת שתשמש גם להתרעה.

עמידות בתנאי מזג אוויר – מצלמה ממוגנת, במידה והמצלמה מותקנת מחוץ לבית חובה עליה להיות עמידה מגשם, שמש ופגיעות פיזיות אחרות.

אינפרא אדום – יכולת צילום בחושך (שחור-לבן), רוב הפריצות מתרחשות בלילה ולכן תכונה זו היא קריטית.

יכולת הנעה – מצלמות שניתן לשלוט בהם מרחוק, לשנות את הפוקוס, להזיז לכיוונים שונים ועוד..

צורה – המצלמה יכולה להגיע במספר צורות שונות כאשר העיקריות הן צורת כיפה, הצורה האסתטית ביותר וצורת הגוף כאשר היתרון של הצורה הזאת לעומת צורת הכיפה, שניתן להחליף בה סוגי עדשות בהתאם לצרכים משתנים.

מערכת הקלטה

על מנת לראות את מה שצילמה מצלמת האבטחה אנחנו זקוקים להתקין גם מערכת הקלטה בנוסף, כמובן שקיימת אופציה כמו במצלמת אבטחה IP  להקליט על המחשב, אבל אנחנו מדברים על המצלמה הקלאסית, היא מצלמת – צריך מערכת שתקליט את השעות על גבי שעות של צילום.

בדרך כלל יהיה מדובר במערכת DVR  , מדובר בעצם במערכת עצמאית ששומרת בתוכה את המידע וניתן לראות את המידע המוקלט מהמצלמה ולהריץ אחורה וקדימה, בדומה לDVD. המערכת מוגבלת למספר מצלמות מסוים כאשר ככל שמספר המצלמות עולה המחיר עולה בהתאם.

מצלמת אבטחה דמה

טיפ נוסף לסיום , ניתן לייצר התרעה של מצלמת אבטחה גם ללא מצלמת אבטחה אמיתית, קיימים היום בשוק סוגים שונים של מצלמות דמה זולות שמנסות לדמות מצלמות אמיתיות, אך צריך להבהיר ששודדים ברמה גבוהה, בדרך כלל יהיו מסוגלים להבדיל בין מצלמה אמיתית לדמה.

מערכת מצוקה

בנוסף לכל המערכות עד כה, מומלץ לצרף גם מערכת מצוקה במידה ומדובר בדירה עם אנשים מבוגרים, רבים מאיתנו דואגים לבריאות ולביטחון של הורינו וקרובי משפחה כשהם נהיים מבוגרים יותר אבל עדיין מעוניינים לתת להם לשמור על עצמאות.

כפתורי המצוקה היום נותנים למבוגרים את הבטחון לנוע ברחבי הבית והגינה בידיעה שאם הם נופלים או קורה להם משהו אחר הם יכולים לקרוא לעזרה בלחיצת כפתור.

קרובי משפחה מבוגרים יכולים ליצור קשר בקלות רבה באמצעות מערכות המצוקה, קיימת אפשרות אחת להכניס מספרים שאליו המכשיר יתקשר במקרה של הפעלה כמו קרובי משפחה ואפילו יש אפשרות שהמכשיר ישלח הודעת טקסט.

כמו כן אפשרות נוספת היא שברגע לחיצה על לחצן המצוקה יתקבל מיידית מענה ממוקד המאויש במשך כל שעות היממה ומספק מענה מיידי בכל עת לכל צורך.

ישנם מספר סוגים של לחצני מצוקה, לחצן מצוקה קבוע המותקן במקום מסויים, תליון ששמים על הצוואר, שלט כמו לטלוויזיה וצמיד לשים על היד – אותם אפשר לקחת לכל מקום ואף יש כאלה העמידים מפני מים על מנת שיהיו רלוונטיים למקרה של נפילה במקלחת.

בחזרה לעמוד הבית

מערכות אבטחה לבית

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות