מערכת ספרינקלרים כתנאי לקבלת רישיון עסק

מערכת ספרינקלרים

אחד התנאים לקבלת רישיון עסק, הוא קבלת אישור מטעם שירותי הכבאות לגבי בטיחות באש. בכדי לקבל את האישור המעיד על בטיחות באש, על בעל העסק לדאוג ולהתקין ציוד אשר נועד לכבות שריפות ובין היתר גם מערכת ספרינקלרים.

מערכת ספרינקלרים – תנאי בסיסי לקבלת רישיון לעסק

מערכת ספרינקלרים – כל בעל עסק המחויב על פי חוק ברישיון בכדי לפעול, אמור לעבור תהליכים שונים ולבצע פעולות רבות, בכדי שבסופו של תהליך, הוא יוכל לקבל את הרישיון המיוחל. רישיון עסק, בעצם מצביע על כך שהעסק הינו בטוח ובטיחותי עבור הסביבה ועבור העובדים והלקוחות שלו – מה שיכול לתרום גם לשם והמוניטין של אותו עסק ומעבר לכך, יכול גם להגן עליו מפני תביעות של לקוחות או עוברי אורח אשר נפגעו כתוצאה ממשהו שקשור לפעילות העסק. אחד התנאים לקבלת רישיון עסק, הוא קבלת אישור מטעם שירותי הכבאות לגבי בטיחות באש. בכדי לקבל את האישור המעיד על בטיחות באש, על בעל העסק לדאוג ולהתקין ציוד אשר נועד לכבות שריפות ובין היתר גם ספרינקלרים.

מהי מערכת ספרינקלרים ולמה היא כל כך חשובה?

ראשית כל, חשוב לציין שבכדי לקבל את האישור המתאים, יש להגיש בקשה מסודרת עבור אישור הכבאות הבקשה אמורה לכלול בתוכה את תכנית מבנה עסק, פירוט של לוחות חשמל, ציוד כיבוי אש, פתחים ויציאות, מערכות לכיבוי, מנדפים, הסוגים השונים של חומרי הבנייה ועוד.. מערכת ספרינקלרים הינה ציוד כיבוי אש אשר חייב להיות מותקן בעסק, בכדי לקבל את האישור. מערכת ספרינקלרים בעצם מבוססת על מספר מתזים (ספרינקלרים), ברגע שהמערכת מזהה עלייה בטמפרטורה היא נותנת הוראה למתזים לפעול ולהשפריץ מים לעבר מקור האש.

כל ספרינקלר עובד באופן עצמאי ולכל אחד מאותם ספרינקלרים המהווים חלק חשוב במערכת ישנו תפקיד חשוב ומשמעותי בכיבוי השריפה או לפחות בהפחתה משמעותית של עוצמתה – מה שיכול גם למנוע נזקים בעסק וחשוב מכך, להציל חיים. יש לבדוק את אותה הספרינקלר כל תקופת זמן, בכדי לווד ששום דבר לא השתבש והיא אכן ערוכה להעניק את המענה הטוב ביותר במידה ויעלה צורך בכך.

מערכת ספרינקלרים

איזה מערכת ספרינקלרים יש להתקין בכדי לקבל רישיון עסק?  

התנאי היחיד בכדי לקבל את האישור בדרך לקבלת רישיון עסק, הוא לדאוג להתקנת מערכת ספרינקלרים שעובדת ומותאמת לעסק – כמובן, שישנם סוגים רבים שמערכות שכאלו וחשוב לדאוג להתאים את המערכת לסוג העסק. לדוגמא, לעסקים או מקומות בהם מאוחסנים חומרים או ציוד רגיש, חשוב להתקין מערכת ספרינקלרים המותאמת לנושא הזה – כמובן, שאיש מקצוע מוסמך המתמחה בייעוץ והתקנת המערכות, ידע לשאול את השאלות הנכונות, לבדוק את השטח בצורה מעמיקה ורק בהתבסס על הפרטים הללו להתאים בסופו של דבר את המערכת.

למידע נוסף מומלץ לקרוא גם את הכתבה: איך לבחור ספרינקלרים לבית או לעסק בצורה נכונה

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות