תכנון בית חכם

תכנון בית חכם - תא שליטה

פתרונות ההצללה השתנו והתפתחו בשנים האחרונות, יחד עם התפתחות עולם עיצוב הפנים והחוץ. בתחום זה נעשה היום שימוש בחומרים מגוונים כמו בדים, אלומיניום, עץ ואחרים. הצבעים והסגנונות המשתלבים בבית ובחוץ גם הם הורחבו, והיום כל אדריכלית ומעצבת יכולה לבצע בחירה על פי העדפה אישית ובהתחשב בצורכי המבנה.

על הצללה, אווירה וחיסכון באנרגיה

תכנון בית חכם – התקדמות הטכנולוגיה הביאה עמה שלל אפשרויות המשלבות בין מערכות ותיקות של צלונים, וילונות ודומיהם לבין מערכות החשמל החכמות. התוצאה היא פתרונות הצללה מתקדמים, יצירת אווירה המתאימה לשימוש בחלל ואווירה המשלבת בצורה אופטימלית בין הפעילות בתוך הבית לחללי החוץ. הפתרונות החדשים מעניקים לכל חלל את האווירה המיועדת במיוחד עבורו ומתאימה לפעילות בתוכו.

אפשרויות ההצללה חדשות עומדות לרשותכם

שחרור עשןשרי גורשטיין בכר, אדריכלית פנים, יוצרת ומעצבת חללים תוך דגש על יצירת הרמוניה ועל ניצול יתרונות הבית החכם. השימוש בחומרים חמים ונקיים, היכרות עם הטכנולוגיות המתקדמות והסימביוזה עם הלקוחות, הם אלו שמביאים לתוצאה הסופית של בית החלומות. במהלך העבודה שמה שרי דגש על הרצון של הלקוח ומשלבת מערכות שיכולות לשמש אותו בדרך הטובה ביותר.

"הבית החכם", מערכת חשמלית מתקדמת אשר יכולה להשתלב היום בכל בית, נותנת לדיירים הזדמנות לנהל את חללי המגורים ולשלוט בהם על פי הנוחות והצרכים האישיים. הפעלת המערכות השונות יכולה להתבצע דרך שימוש באפליקציה מכל מקום או באמצעות לחיצה על מפסק בתוך הבית, והיא יכולה להיות מתוכנתת מראש על פי לוח זמנים שנוח לבני הבית.

אחד המוצרים החכמים המשתלבים בתכנון הבית הוא השעון האסטרונומי. השעון יודע לזהות באמצעות אלגוריתם ייחודי את שעות הזריחה והשקיעה ולזהות כמה אור יש במבנה בכל רגע נתון. בעזרת הנתונים השונים, השעון מנהל את מערכת התריסים, הווילונות והצלונים. סנכרון המידע בין כמות האור הרצויה בבית בכל מצב נתון לבין הנתונים האמתיים אותם קולט השעון, יקבעו את אחוזי הפתיחה של הווילון ואת מידת הסיבוב של הצלון. כל זאת כדי להעניק לבני הבית את התחושה הנעימה ביותר בכל רגע נתון.

בעת תכנון אמצעי ההצללה והיישום שלהם בעזרת הבית החכם, מתחשבת האדריכלית בכיוון החזיתות, לאיזה נוף פונה כל חדר, בשינויים מחוץ לבית לאורך שעות היום ובאווירה שירצו בני הבית ליצור בכל אחד מחללי הבית. בהתאם לכל הנתונים, היא דואגת ליצור ולתכנת את ההצללה הראויה.

שליטה מלאה על מערכות הבית ממקום אחד

ישנן מספר מערכות המאפשרות לנהל בצורה האופטימלית את ההצללה של הבית תוך תרומה לשמירה על חיסכון אנרגטי. בין המערכות אפשר להשתמש במפסק אחד בכניסה לבית אשר ישלוט בהרמה ובהורדה של התריסים, לשלב מערכות חכמות לשליטה מתוך הבית או להשתמש באפליקציה מהמכשיר הנייד. ויטראה מציעה שילוב של שלל פתרונות שכולם נותנים לבעלי הבית אפשרות לדעת מה מצב התריס בבית גם בלי להיות נוכחים בו.

מעבר ליתרון הנוחות ולעיצוב האווירה, ישנו יתרון נוסף בדמות חיסכון אנרגטי המתקבל בזכות השליטה במערכות ההצללה. כאשר כל המערכות מסונכרנות, לרבות מערכת התאורה ומיזוג האוויר, החיסכון בהוצאות החשמל עצום והבית נעים לכל אורך היום. המערכות משתלבות בשני סוגי התריסים הנפוצים בישראל:

תריסים חשמליים הדורשים מתח של 220V

תריסים או וילון חשמלי אלו ישלבו לרוב פס אלומיניום, והם נקראים גם תריסי גלילה. התריסים מגיעים בשלל צבעים ונבדלים אלה מאלה במרווחים שבין פסי האלומיניום, כשלכל דגם יש השפעה גם על האור שנכנס אל החדר. תריסים מסוג זה משמשים עבור החלונות והמרפסות, הם מכניסים את תאורת השמש לתוך הבית לפי הצורך ובתכנון נכון הם יכולים לשלב בין הנוף החיצוני לפנים הבית.

סוככים חשמליים הפועלים באמצעות מנגנון דומה יותקנו לרוב מחוץ לבית והם יעניקו פתרון הצללה ליושבים במרפסת ובגינה. המערכת החכמה תכוון את הסוכך כך שהאור יעניק אווירה נעימה ולא יסנוור את היושבים, וכל זאת – באופן אוטומטי.

צלונים ווילונות בד הנמצאים בתוך הזכוכית ודורשים מתח של 24VCD

פתרונות אלו משלבים בין עיצוב להצללה. שלא כמו האפשרות הראשונה, אין לצלונים ולווילונות יתרון בטיחותי והגנה בבית, אך הם מאפשרים לעצב את החלל בצורה האידיאלית לאורך כל שעות היום. מגוון הצבעים והדוגמאות עשיר ואפשר לראות יישום שלהם גם בדירות ובפנטהאוזים.

חשיבות התכנון המקדים

שילוב מערכות ההצללה ויצירת בית חכם מחייב תכנון מקדים כבר בשלב תכנון הבית או השיפוץ. פעולת החיבור בין מערכות ההצללה לבין הטכנולוגיה המתקדמת אינה מסובכת מדי, אך היא מחייבת התחשבות בנושא כבילת התריסים – פעולה שתתבצע על ידי החשמלאי שיגיע אל המקום. חוסר תכנון מבעוד מועד יכול להוביל לעלויות יקרות ומיותרות בעת הבנייה והשיפוץ.

חברת מיקוד מתקינה מורשית בשיתוף היצרנית  ויטראה מלווה לקוחות רבים בדרכם לתכנון ולעיצוב הבית המושלם עבורם. היא משקיעה מאמצים רבים בליווי כל לקוח ושמה דגש על כל פרט במערכת החכמה, לרבות במערכות ההצללה, מתוך מטרה להפוך את הבית לנעים, למעוצב ולחסכוני בהוצאות האנרגיה.

חשוב מאוד לדעת כי עוד בשלב התוכניות יש להיפגש לתכנן את מערכות הבית חכם כולל אינטגרציה של כלל המערכות כדוגמת תריסים , תאורה , מערכת מיגון אלקטרונית, מצלמות אבטחה ,אינטרקום , פתיחת דלתות , תכנון נכון ומדוייק הכולל את כל להמערכות יביא בסופו של דבר לחווית בית מהחלומות כמו תזמורת המנוהלת ע"י מנצח מיקצועי.

קרדיט: Vitrea

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות