קבלת אישור כיבוי אש לעסק

אישור כיבוי אש לעסק הוא אחד השלבים אשר צריך לעבור בדרך לקבלת רשיון עסק וכולל בתוכו בדיקות מקיפות כדי לוודא שהעסק מוגן מפני התפשטות שריפות.

ישנם עסקים אשר חייבים ברישיון בתוקף בכדי לפעול כחוק. הליך קבלת הרישיון הוא הליך אשר כולל בתוכו שלבים רבים, כאשר אחד מהשלבים הלו הוא קבלת אישור כיבוי אש לעסק. הליך קבלת אישור כיבוי אש לעסק, כרוך בבדיקות מקיפות ומצריך מבעל העסק לבצע פעולות רבות על מנת לוודא שהעסק שלו מוגן בצורה הטובה ביותר מפני התפשטות של שריפות – לא ניתן להבטיח באופן מוחלט את מניעת התפרצותן אך בהחלט ניתן לעצור אותן טרם התפשטותן.

אישור כיבוי אש לעסק שלבים

אישור כיבוי אש לעסק – השלבים אותם יש לעבור

כל בעל עסק המעוניין לקבל אישור כיבוי אש לעסק, אמור לעבור מספר שלבים: בשלב הראשון עליו להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק (או לחידוש רישיון קיים). לאחר שהבקשה מתקבלת על ידי רשות הרישוי של המועצה המקומית אליה העסק משתייך, מגיע השלב הבא שהוא ביקור של מפקח בטיחות אש בבית העסק. המפקח אמור לבצע בדיקות מקיפות במקום ובהתאם לממצאים שלו להעביר לבעל העסק בסופו של דבר את סידורי הכבאות להם הוא נדרש בכדי לקבל את האישור. השלב הבא בהליך קבלת אישור כיבוי אש לעסק, יהיה ביקור חוזר של המפקח – כאשר, הפעם מטרת הביקור תהיה לוודא שבעל העסק אכן ביצע את כל הפעולות הנדרשות והוא עומדת בכל הדרישות אשר יאפשרו לו לקבל את אותו אישור כיבוי אש לעסק מיוחל. השלב האחרון הוא השלב בו מגיש הבקשה יקבל אישור או שהוא יקבל סירוב – חשוב לציין שבמקרה והתקבל סירוב, יש אפשרות להגשת ערעור בנושא – הערעור יוגש על גורמי הכבאות הרלוונטיים.

אישור כיבוי אש לעסק – מה כוללות ההוראות?

בכדי שהעסק אכן יוכל לקבל את אישור כיבוי אש וכחלק מכך גם לקבל רישיון, על בעל העסק לנקוט בפעולות שונות על מנת למגן את השטח בצורה הטובה ביותר מפני שריפות. אחד מהצעדים החשובים ביותר בהם יש לנקוט למטרה זו,  הוא להתקין מערכות שונות אשר ייעודן לכבות את האש במקרה של התפרצות שריפה בין המערכות הללו: ספרינקלרים, מטפים, משאבות כיבוי אש, מערכות גילוי עשן וכן הלאה.. אלמנטים נוספים אשר יסייעו במיגון העסק בצורה הטובה ביותר מפני שריפה הם: כיבוי אוטומטי עבור ארונות החשמל, בודק חשמל, מפוחים, מנדפים וכמובן, נהלים ברורים לגבי פינוי ושחרור עשן באותו המבנה. מי שינקוט בכל הפעולות הללו ויבצע אותן בצורה הטובה ביותר, עתיד בסופו של דבר לקבל אישור כיבוי אש לעסק.

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות