היווצרות אש בבית – כל הסיבות לפריצת אש ודרכים למניעתם

היווצרות אש בבית - כל הסיבות לפריצת אש ודרכים למניעתם - כבאים

אש בלתי צפויה, מתפשטת בשניות ויכולה להשמיד בית בתוך דקות. שריפות בית מסכנות את כולם בבית. אפילו שריפות קטנות שמצליחים לכבות במהירות, עלולות לגרום לנזק של עשרות אלפי שקלים. העובדה שיש פוליסת ביטוח מפחיתה את ההפסדים הכספיים הקשורים באש בבית, אבל יותר טוב למנוע את הנסיבות שמובילות לאש. 

היווצרות אש בבית – שש סיבות להיווצרות האש

היווצרות אש בבית יכולות לגרום לשריפות כתוצאה מסיבות שונות , סיבות חשמליות או כימיות בטבען, עם סוגי אש שונים המבוססים על האופן שבו האש החלה. חפצים יומיומיים יכולים לההפך דליקים בתנאים מסוימים. זיהוי סיכונים שכאלה יסייע להפחית את הסיכוי לאש וישמור על המשפחה והרכוש שלך.

כל מה שקשור לבישול

שריפות בישול הן הנפוצות ביותר מבין שריפות הבית. שמן נדלק מהר ברגע שהוא מתחמם מספיק וקשה לכבות את הלהבות ברגע שהן מתחילות. הישאר במטבח כאשר אתה מבשל משהו בשמן. שריפות מטבח רבות מתחילות כי בעל הבית השאיר אוכל בישול ללא השגחה. האש מתגלה מאוחר מדי. נקה ביסודיות את כלי הבישול שלך כדי למנוע שומן מצטבר לאורך זמן.

מכשירי חימום

מכשירי חימום ביתיים יכולים לגרום שריפות כאשר בדים וחומרים דליקים אחרים קרובים אליהם. מכשירי חימום מסוימים דורשים מוצרי דלק, כמו נפט, שיכולים להידלק או להתפוצץ. פעל תמיד בהתאם להוראות מכשיר החימום שאתה משתמש. בדוק אותו לפני השימוש כדי להבטיח שהוא במצב טוב. גם מכשירי חימום חשמליים יכולים לגרום לשריפות במיוחד אם החיווט החשמלי לקוי. אף פעם אל תצא מהבית כאשר מכשיר החימום עובד.

עישון

עישון מסוכן לבריאות בדרכים רבות והוא עלול גם לגרום לשריפה בבית. עישון במיטה מסוכן במיוחד, ותמיד צריך להימנע ממנו. כל מה שנדרש הוא אפר תועה אחד כדי להצית מזרן, שמיכה, שטיח או בגד. תעשן בחוץ בכל הזדמנות אפשרית, או מעל כיור או תוך השימוש במאפרה.

נרות

נרות דולקים מסוכנים מאוד כאשר הם נשארים ללא השגחה. אם הנר נופל, או אם משהו נשאר קרוב מדי ללהבה, אש מתחילה כמעט מייד. הגפרורים והמציתים מסוכנים באותה מידה אם הם נשארים במקום שבו ילדים יכולים להגיע אליהם. שמור גפרורים ומציתים נעולים במקום בטוח. אף פעם אל תשאיר נר דולק בחדר שאינך נמצא בו.

חשמל

שריפות חשמל נובעות מעומס יתר על שקע מסוים או מחיווט פגום. אם אתה מחבר מכשיר עם כבל פגום לשקע, זה עשוי לעורר ניצוץ ולגרום שריפה. אם אתה גר וישן בבית, דאג שהחיווט החשמלי ייבדק על ידי חשמלאי מקצועי . אין לחבר יותר כוח למעגל ממה שהוא נועד להתמודד איתו.

כימיקלים

שריפות כימיות נפוצות ביותר. אם שמן מנוע, כימיקלים לניקוי או נוזלים דליקים אחרים מתחממים יותר מדי, הם ניצתים או מתפוצצים. לא רק הכימיקלים עצמם דורשים טיפול. אדים של חומרים כימיקלים יותר דליקים מהכימיקלים עצמם. סמרטוטים שהיו בעבר ספוגים בכימיקלים דליקים יוצתו באופן ספונטני אם יהיו בסביבתם אדים חמים מדי. אחסן את כל החומרים הכימיקלים במיכלים המקוריים שלהם ושמור אותם במקומות לא חמים מדי. השלך מטליות לא נקיות או שטוף אותם ביסודיות כדי להסיר כימיקלים דליקים.

היווצרות אש בבית – ארבע טיפים לכיבוי אש וכל מה שקשור

לעתים קרובות מדי, חיי אדם מקופחים וחפצים אישיים מתכלים, בשל שריפות שאפשר היה למנוע בקלות את היווצרות אש בבית היא פעילות קריטית להגנת הבית וברוב המקרים, דורשת רק כמה דקות מזמנך. למד כיצד לשמור על המשפחה והבית שלך בטוחים. הפחת את סיכון היווצרות אש בבית שלך.

גלאי עשן מציל חיים

בהתחשב בעלות הנמוכה של גלאי עשן ובקלות ההתקנה, במיוחד עבור דגמים הפועלים על סוללות, באמת אין תירוץ שלא לשים גלאי עשן פעילים בבית שלך. מניחים מינימום של גלאי אחד בכל קומה, כמו גם אחד בסמיכות לכל איזור שבו ישנים. יש לבדוק את הפעולה של כל גלאי עשן באמצעות הכפתור "בדיקה" פעם בחודש.

גלאי פחמן חד חמצני

פחמן חד-חמצני (CO), הוא גז רעיל, חסר-צבע, חסר-ריח וחסר-טעם. אדם השואף פחמן חד חמצני בריכוזים נמוכים מתחיל להרגיש כאבי ראש, חולשה וסחרחורת. בריכוזים גבוהים נוסף לזה בלבול בחשיבה, הרעה בראייה ואפילו קריסה ומוות. פחמן חד-חמצני נוצר כתוצאת משריפה לא מושלמת של חומרים בעירים – גז טבעי, גז בישול, נפט, סולר, עץ, או פחם ואפילו עשן סיגריות.
אפשר לקנות גלאי פחמן חד חמצני באיכויות טובות. מקם אותם בתוך חדרי המגורים של הבית שלך. בדוק את הגלאים פעם אחת בחודש באמצעות הנוהל המומלץ של היצרן.

מטף כיבוי אש

רצוי לשים מטף לכיבוי אש באיכות גבוהה קרוב למטבח ובאזורים של הבית בהם יש סיכון לאש. צריך לבדוק את המטף פעם אחת בכל חודש ולהחליף אותו מדי פעם לפי המלצה של היצרן. וודא שכולם בבית יודע איך להשתמש במטף כראוי.
ישנם חמישה סוגים של מטפים לכיבוי אש. רק השלושה הראשונים משמשים למגורים –
מטף מסוג A: לחומרים דליקים רגילים (נייר, עץ, בד)
מטף מסוג B: לנוזלים דליקים (בנזין, גריז, שמן)
מטף מסוג C: עבור ציוד חשמלי (מכשירי חשמל, כלים)
מטף מסוג D: למתכות דליקים (שכיח ביותר בקרב מפעלים)
מטף מסוג K: לחומרים דליקים בישול (שמנים צמחיים ובעלי חיים ושומנים; לרוב למצוא במטבחים מסחריים)
על כל מטף לכיבוי אש צריך להיות מסומן בברור על המיכל לאיזה סוג של שריפות הוא נועד.
הקפד לבחור מטף כיבוי אש המתאים לסוג של אש העלולה להיווצר במיקום מסוים. יתרה מכך, חפש מטפים שמיועדים לשימוש בסוג אחד או יותר של שריפות. מטפי כיבוי למטבח לעתים קרובות מסווגים "B-C", ואילו מטפים המיועדים לחדרים מסווגים  "ABC".

תכנית בריחה מאש

קבע לך תכנית בריחה מאש. דע מה לעשות לפני שגלאי העשן שלך משמיע קול. קבץ את המשפחה ביחד. קבלו החלטה ביחד על תכנית חירום לפינוי הבית. יש להקים שתי דרכים ליציאה מחדרי שינה, להגדיר מקום מפגש ומי ייצור קשר עם מכבי האש ברגע שאתם יוצאים. ברגע שהתכנית שלכם קיימת, תרגלו אותה בלילה בעזרת בדיקה של גלאי העשן. תרגלו את התכנית באופן קבוע.

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות