אזעקה אלחוטית או אזעקה קווית: איך בוחרים?

אזעקה אלחוטית או אזעקה קווית: איך בוחרים?

אזעקה אלחוטית וקווית נבדלות בעיקר בתשתית אזעקה אלחוטית או אזעקה קווית: איך בוחרים? – מערכות אזעקה לבית או לעסק, אלחוטיות או קוויות, משמשות לאותה המטרה: להגן עלינו ועל רכושנו מפני אורחים לא רצויים המבקשים לפרוץ אל הבית או העסק שלנו. אז איך בכל זאת מחליטים מה עדיף? חברת מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ עוזרת לכם להחליט. […]

אזעקה אלחוטית וקווית נבדלות בעיקר בתשתית

אזעקה אלחוטית או אזעקה קווית: איך בוחרים? – מערכות אזעקה לבית או לעסק, אלחוטיות או קוויות, משמשות לאותה המטרה: להגן עלינו ועל רכושנו מפני אורחים לא רצויים המבקשים לפרוץ אל הבית או העסק שלנו. אז איך בכל זאת מחליטים מה עדיף? חברת מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ עוזרת לכם להחליט.

עושה את ההבדל

ההבדל העיקרי בין מערכת אזעקה אלחוטית למערכת אזעקה קווית נעוץ בעיקר בתהליך התכנון וההתקנה של המערכות. בעוד כאמור התוצאה שנקבל תהיה זהה (הגנה על המבנה) הדרך לשם תהיה שונה. המערכת האלחוטית כשמה כן היא, כלומר נטולת חוטים המחברים יחד את חלקי המערכת, ביניהם גלאי תנועה, מצלמות ועוד בהתאם לסוג המערכת ומידת היקפה.

מה שהבדל אחד יכול לעשות

הבדל זה הופך את המערכת האלחוטית לקלה יותר להתקנה, שכן לא נדרשת העברת חוטים הדורשת לא פעם גם קדיחות והכנת תשתית מתאימה. תשתית זו אף עלולה להוות לעיתים פגיעה אסתטית לחלל, כאשר לא ניתן להסתיר את החוטים הגלויים. אך לא רק יתרון אסתטי נלווה להתקנת המערכת האלחוטית, אלא גם מספר יתרונות פרקטיים בטיחותיים. הראשון שבהם הוא היכולת להסתיר את מערכת הבקרה, ממנה מנוטרלת האזעקה. במערכת אזעקה קווית החוטים תמיד יובילו את הפורצים אל מערכת הבקרה ויקלו עליהם את מלאכת הנטרול. לעומת זאת, ללא חוטים אין כל בעיה להסתיר את מערכת הבקרה ובכך להקשות על הפורצים בניטרולה. יתרון נוסף הוא היכולת להתקין גלאים גם במבנים חיצוניים לבית, המרוחקים ממנו מרחק של עד מאות מטרים. בדרך זו ניתן למגן גם את מחסן הגינה לדוגמא, כאשר מערכת הבקרה נמצאת בתוך הבית דבר אשר יקשה עוד יותר על הפורץ מלנטרל אותה.

אזעקה אלחוטית או אזעקה קווית – המחיר קובע

מערכת אלחוטית נחשבת ליקרה יותר לעומת מקבילתה הקווית, אך עדיין אין מדובר על פער ניכר בין שתי המערכות. אמנם עלות המערכת והגלאים גבוהה יותר, שכן מדובר על רכיבים אלחוטיים אך עלות ההתקנה לרוב נמוכה יותר מאחר ואין צורך כאמור בהקמה והתאמה של תשתית למתיחת ופריסת חוטים מחברים. לאור זאת, שתי המערכות לרוב נעות באותו טווח של מחירים.

מרכיבמערכת אזעקה קוויתמערכת אזעקה אלחוטית
חיווט (חוטים)ישאין
התקנהמורכבתפחות מורכבת
צורך בקידוח והתקנת תעלות+ צנרתיש צורךאין צורך
שימוש בסוללות בגלאיםללאיש צורך בסוללות
מחיראין פערים משמעותיים
בין המערכות
אין פערים משמעותיים
בין המערכות

מה קורה אחרי האזעקה?

ישנן אזעקות אשר מפעילות רעש צורם (בדומה לאזעקת רכב) שתפקידו להתריע על פריצה ולהבריח את הפורץ בו זמנית. אזעקות אחרות מתקשרות למנויים (שהוכנסו אליהן מבעוד מועד) באמצעות קו טלפון או קו סלולרי. מי שלא סומך על אפשרות זו, משתמש במוקד המחובר לאזעקה 24/7, ששולח סייר מיוחד המגיע מיד למקום ובודק מה הפעיל את האזעקה. ניתן לחבר לאזעקות אלה מכשיר שייתן התראה במסרון או למייל במקרה של פריצה. בחלק מן האזעקות, המשולבות מצלמות אבטחה, המערכת תשלח גם צילומים מהמקום. ישנן אף אזעקות אשר משחררות חומרים כאשר הן מופעלות, למשל גז מדמיע, ובכך הן מנטרלות את הפורץ בעצמן.

אביזרי גילוי המחוברים לאזעקה ומפעילים אותה

הפשוט ביותר הוא המגנט. מתקינים אותו על הדלת והוא מפעיל את האזעקה במקרה של פתיחתה. משפחה נוספת של גלאים היא הגלאים הפאסיביים, בהם משתמשים כאשר לא ניתן להסתיר את הגלאי. כל גוף בעל טמפרטורה מוציא אנרגיה אינפרא אדומה, אשר מפעילה את הגלאי הפאסיבי. גלאי וילון הם גלאים ייחודיים בשל תכונה המאפשרת לבני הבית להסתובב בחופשיות גם כאשר המערכת דרוכה. כך אפשר למגן את הבית בכל שעות היממה, ללא אזעקות שווא. סוג נוסף של גלאים הוא הגלאים האקטיביים. גלאים אלו מורכבים משני חלקים: משדר ומקלט. בעת חסימה של הקרן המשודרת מהגלאי על ידי גוף כלשהו, הגלאי מפעיל את האזעקה המחוברת אליו. גלאים אקוסטיים נועדו בדרך כלל לזהות שבירה של זכוכית ומשמשים בעיקר עסקים וחנויות. גלאי כספות, כשמם כן הם, מותקנים בתוך כספות. מזהים פתיחה, ריתוך או הזזה של הכספת. הסוג האחרון משמש בעיקר עסקים, ושמו גלאי זעזועים (סנסור). הוא מזהה רעידות ומופעל בעת שבירה או טיפוס (למשל על קיר).

יחד נגיע להחלטה הנכונה

חברת "מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ" מתמחה בתכנון ובהתקנה של מערכות אזעקה קוויות או אלחוטיות, לבית או לעסק, כבר למעלה מ- 20 שנה. הודות לכך אתם נהנים מהתאמה מלאה של מערכת האזעקה לצרכים שלכם, לתנאים של המבנה ולתקציב העומד לרשותכם. אנו מתחייבים לציוד המתקדם ביותר, לעבודה המקצועית ביותר  ולשירות האדיב והאמין ביותר. נשמח אם תצטרפו למשפחת לקוחותינו הענפה הכוללת בין היתר את דואר ישראל, משביר 365, H&O , טרקלין חשמל, מוסדות חינוך ומאות לקוחות פרטיים בכל רחבי הארץ. צרו קשר לתיאום פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות.

מיקוד אבטחה – מערכות תקשורות וביטחון

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות