הזמנת ביקורת כיבוי אש

ביקורת כיבוי אש – הזמנת ביקורת שנתית לכיבוי אש ביקורת אש שנתית היא הכרחית ועליה להתבצע אחת לתקופה כנדרש בחוק. במדינת ישראל החוק קובע כי כל עסק המותקן בו ציוד גילוי וכיבוי אש צריך לעמוד בתקנות המחמירות של הרשות לכבאות והצלה וכחלק מזה, לבצע ביקורת אש לעסק. בבסיסן, התקנות מורות לפי סוג העסק וגודל העסק, […]

ביקורת כיבוי אש – הזמנת ביקורת שנתית לכיבוי אש

ביקורת אש שנתית היא הכרחית ועליה להתבצע אחת לתקופה כנדרש בחוק. במדינת ישראל החוק קובע כי כל עסק המותקן בו ציוד גילוי וכיבוי אש צריך לעמוד בתקנות המחמירות של הרשות לכבאות והצלה וכחלק מזה, לבצע ביקורת אש לעסק.

בבסיסן, התקנות מורות לפי סוג העסק וגודל העסק, וחלקן מדברות על התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש הכוללות גלאי עשן, ספרינקלרים, ארונות כיבוי אש עם הציוד המתאים (גלגלון, מזנק), מטפים מותאמים, תאורת חירום תקינה וכמובן, פתחי כניסה ויציאה למקום.

 

מה כוללת ביקורת שנתית כיבוי אש?

ביקורת למערכות כיבוי אש כוללת גם ביקורת ציוד כיבוי אש וצריכה להתבצע אחת לשנה. בביקורת בודקים כי כל ציוד הכיבוי בעסק תקין וכשיר לשימוש, על ידי הבדיקות הבאות:

  • ביקורת מטפים שנתית שמטרתה לוודא את האטימות, הלחץ במטפים, מיקומם בעסק, תוקפם ומידת החשיפות שלהם לשמש ולטמפרטורות גבוהות.
  • בדיקת ארונות כיבוי האש והציוד המותקן בהם.
  • מזנקים – אחראיים על הפעלת זרנוק המים בעת שריפה ובמידה רבה קובע גם את עוצמת הזרם. המזנק צריך להיות קל לתפעול ולעמוד בתנאים סביבתיים קיצוניים כמו חום, קור וכ'ו. בביקורת בודקים את טיב המזנק (אם הוא כשיר?) וגם את תוקפו העומד על 5 שנים.
  • הידרנטים – ברזי כיבוי אש. הידרנט זהו מקור מים המחובר למערכת המים המקומית, שאליו מתחבר רכב כיבוי האש בחירום, כדי לכבות שריפות. בביקורת בודקים כי ההידרנטים עומדים בתקנות שירותי הכבאות (מבנה, גובה, מיקום וכשירות).

 

לאחר עריכת בדיקה עבור ציוד כיבוי האש, יש לערוך ביקורת מערכות כיבוי אש וגילוי אש ועשן במבנה. מערכת כיבוי האש (ספרינקלרים), כשמה כן היא, אחראית לכיבוי האש במבנה במידת הצורך. המערכות הללו, מרוכבות מאוד ויש לבצע עבורן תחזוקה תקופתית משתנה. במהלך הביקורת נבדקים האלמנטים הבאים:

  • מכלולים מכאניים.
  • מערכות בקרה.
  • רכזות אוטומטיות.
  • שלמות הצנרת המובילה מים אל הספרינקלרים.
  • בדיקת לחץ מים ממקור האספקה.

הביקורות מבוצעות על ידי בודק מערכות ספרינקלרים מוסמך, בעל אישורים מהרשות הארצית לכבאות והצלה. הבודק פועל בהתאם לחוק ולתו התקן הישראלי.

בסיום הבדיקה, על הבודק להדביק מדבקה על כל אחד מן הפריטים שנבדקו עם תאריך הבדיקה ושמו . יתרה מכך, הבודק מגיש לבעל העסק דו"ח מפורט אודות הבדיקה וכולל הליקויים במידה ונמצאו, שעל בעל העסק לתקן באופן מידי.

הדו"ח ואישור המערכת והציוד הם תנאים הכרחיים לקבלת רישיון עסק או אישור תקינות מבנה והם תקפים מול הרשויות וחברות הביטוח.

 

ביקורת לציוד כיבוי אש – מה חשוב לדעת?

בדיקה שנתית של הציוד ומערכות כיבוי האש, היא חשובה מאוד לתחזוקה שוטפת של העסק. בביקורת ניתן לוודא כי המכשור פועל, תקין וכשיר לשימוש במידת הצורך.

תחזוקה נכונה מאפשרת למערכות ולציוד להאריך חיים ובסופו של דבר, לחסוך לעסק הוצאות גבוהות ומיותרות. אין להקל ראש בכל הקשור לציוד כיבוי אש ומערכות הכיבוי. מטרת המערכות הללו, היא לשמור על בטיחותם של האנשים בשעות חירום, למנוע אבדות בנפש ולצמצם היקף נזק לרכוש יקר ערך בעת שריפה.

הזמנת ביקורת כיבוי אש שנתית, היא חלק בלתי נפרד מתחזוקת המבנה והעסק והינה תחת אחריותו של בעל העסק בלבד.

 

ביקורת מערכות גילוי וכיבוי אש – מיקוד

ביצוע ביקורת למערכות הגילוי וכיבוי האש בעסק, זו לא המלצה. מעבר לכך, שמדובר במערכות ובציוד מצילי חיים בעת שריפה, מדובר בביקורת שנתית בהתאם לחוק.

מומלץ להתקין את מערכות גילוי וכיבוי האש בעסק, אצל חברות בעלות ניסיון בתחום. בפועל יוצא, גם את הביקורות כדאי מאוד לבצע רק עם בודקים מוסמכים ומקצועיים.

מיקוד תקשורת וביטחון בע"מ, פועלת בתחום כבר למעלה מ-30 שנה. החברה בעלת תו התקן  ISO 9002ומספקת מענה לצרכים שונים בתחומי האש, התקשורת והביטחון.

אנו מתמחים בהתקנה ותפעול שוטף של מערכות אזעקה, גילוי אש, ספרינקלרים, ציוד כיבוי אש, מערכות שחרור עשן, מערכות צילום והקלטה, אינטרקום, תקשורת מחשבים, התרעה על דליפת גז, כריזה ובית חכם.

הצוות המקצועי שלנו, מסייע, מייעץ ומלווה באופן מלא ושוטף את כל לקוחות החברה עד לקבלת היתר מרשות הכבאות, מתוך אמונה כי מקצועיות וחדשנות מביאים לתוצאות.

לקבלת פרטים נוספים ולמענה על שאלות, הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 1700-502-501. 

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות