כללי בטיחות אש

יועץ בטיחות אש מנוסה

שריפות מהוות את אחת מהבעיות הבטיחות החמורות ביותר, הן עלולות להיגרם מסיבות רבות ולגרום לנזקים חמורים ולפגיעות קשות בנפש.

כללי בטיחות אש יכולים להיות מיושמים בכל מקום ולהיות מותאמים לכל מקום – החל מכללי בטיחות בבית הפרטי של כל אחד מאתנו, דרך כללי בטיחות לתלמידים בבתי הספר ועד לכללי בטיחות המיועדים עבור עובדים.
שריפות עלולות לפרוץ בכל מקום, בבתי עסק, בבתים, במפעלים ובכל מקום אחר. אז נכון להיות זהירים זה חשוב מאוד, אך מכיוון שלא תמיד השריפות נגרמות בגללנו ואין לנו את האפשרות להימנע מהן באופן מוחלט, הדבר החשוב והמשמעותי שכן נוכל לעשות, זה להכיר את אותם כללי בטיחות באש ולציית להם.

כללי בטיחות אש – מה הם כוללים?

כללי בטיחות אש כוללים בין היתר: הכרה מעמיקה עם אותם הגורמים אשר עלולים לגרום להצתה של שרפות. הבנה מה הם סוגי הדלקות השונים ואת הדרך בה מתנהגים החום והעשן בכל אחד מסוגי הדלקות.
הפעלת ציוד כיבוי האש בעת שריפה – ישנן מערכות הפועלות באופן אוטומטי, אך ישנו גם ציוד שהתפעול שלו נעשה בצורה ידנית.
שיטות כיבוי האש השונות – ישנן מספר שיטות אשר נחשבות כיעילות לכיבוי האש. בטיחות בנושא של חשמל וכמובן, התמודדות עם מצבי חירום מסוגים שונים.

כללי בטיחות אש

בטיחות אש – אז מה עושים בפועל?

ישנם כללי בטיחות אש אלמנטריים הנכונים לכל אחד מאתנו, בעת גילוי שריפה חשוב מאוד להתקשר למכבי האש ובמידה ויש אפשרות לנסות ולכבות את השריפה לפני שהיא תתפשט באופן עצמאי – יש להימנע מלהתיז מים על מוצרי חשמל אשר מחוברים לחשמל. במידה ואין אפשרות להתגבר באופן עצמאי על האש, יש להימלט במהירות מהמקום. במקרים בהם המסדרונות או חדרי המדרגות עולים באש, יש להישאר בדירה ולחסום את הסדקים של הדלת באמצעות מטלית לחה – במידה וידית הדלת חמה, אין לפתוח אותה. מעבר לכך, העשן מהווה בשלב זה את הסכנה החמורה ביותר לכן, יש לכסות את הפה והאף עם מטלית רטובה ולגשת לאזור החלון. חשוב מאוד לנסות ולהזעיק עזרה – אפשר לנופף בסדין לבן מהחלון. חשוב לציין שבמקרה של שריפה בחדר המדרגות, יש להימנע מכניסה לחדר המדרגות ועל אחת כמה וכמה משימוש במעלית.

מדובר בסיטואציה מסוכנת, אבל שמירה על קור רוח ויישום של כללי בטיחות באש מהווים את הדרך הטובה ביותר כמו גם יש להן את הסיכוי הגבוה ביותר לאפשר לאותו אדם לכוד להינצל מנזקי האש השונים.

חברת מיקוד – אבטחה ותקשורת

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות