מדריך סוגי מטפים ומטפים מומלצים לבית ולעסק

מטף הינו ציוד כיבוי אש בסיסי שחשוב שיהיה בכל מתחם סגור, בבית ובעבודה. אם אתם מבקשים לקנות מטפים לבית או לעסק, בחברת מיקוד תקשורת ובטחון תמצאו מבחר גדול של סוגי מטפים לכיבוי אש ומתוכו נמליץ לכם על מטף שמתאים לצרכיכם. סוגים שונים של מטפים לכיבוי סוגי שריפות מטף הינו מיכל אטום ונייד המכיל חומר לכיבוי […]

מטף הינו ציוד כיבוי אש בסיסי שחשוב שיהיה בכל מתחם סגור, בבית ובעבודה. אם אתם מבקשים לקנות מטפים לבית או לעסק, בחברת מיקוד תקשורת ובטחון תמצאו מבחר גדול של סוגי מטפים לכיבוי אש ומתוכו נמליץ לכם על מטף שמתאים לצרכיכם.


סוגים שונים של מטפים לכיבוי סוגי שריפות

מטף הינו מיכל אטום ונייד המכיל חומר לכיבוי שריפות. בשוק יש מגוון רחב של סוגי מטפים לכיבוי אש הנבדלים אחד מהשני בגודלם ובסוג חומר הכיבוי שיש בהם, כאשר כל סוג של חומר מתאים לכיבוי סוג שונה של שריפות.

למעשה,מה שמבדיל שריפה אחת משניה הינו המקור שלה. יש שרפות שמקורן בחומרים מוצקים דליקים כמו עץ או טקסטיל, אך שריפה יכולה להיגרם מגז או נוזל דליק כמו סולר, בנזין ופרפין, ומקורה יכול להיות גם חשמלי. בנוסף, שריפה יכולה להיגרם ממתכות כמו מגנזיום וכן שמנים שונים שמקורם בצומח או בחי, כמו שמני בישול.

המטפים עצמם מכבים את האש על ידי נטרול לפחות אחד מהמרכיבים שגורמים להיווצרותה, בין אם מדובר בדלק, חמצן, חום או תגובת שרשרת. להלן נפרט על סוגי מטפים ועל סוגי השריפות שמתאים לכבות עימם.


מטף אבקה רב תכליתי

מטף אבקה הינו סוג נפוץ של הנחשב כאמצעי כיבוי רב תכליתי. הוא מתאים לכיבוי שרפות שמקורן במוצקים, נוזל וגז, וכן שריפות ממקור חשמלי. מנגד, הוא אינו מתאים לשרפות שמקורן בשריפת שומנים.

המטף עצמו פועל על ידי התזה של אבקה דקה וכימית שאינה מוליכה חשמל, החונקת את האש. האבקה שוברת את תגובת השרשרת באש שמקורה בנוזל או בגז, פעולה שהתזת מים לא יכולה להשיג. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי חשיפה לאבקת המטף עלולה לגרום לבעיות בנשימה, ושהוא פחות מתאים לשימוש במקומות סגורים קטנים. בנוסף, המטף מותיר אחריו שאריות מלכלות שקשה לנקותן.


מטף כיבוי אש על בסיס פחמן דו חמצני

מטף כיבוי אש על בסיס פחמן דו חמצני נחשב לנקי במיוחד, שאינו מותיר אחריו שאריות ואין צורך לנקות אחריו את המשטח המרוסס. המטף עצמו פועל על ידי חניקת החמצן שבאש וככזה הוא מספק מענה מעולה לשרפות שמקורן בגזים ונוזלים דליקים, ולאש שמקורה בחשמל. 

מכיוון שהמטף הזה לא מותיר שאיריות נעשה בו שימוש במשרדים ובמקומות שיש בהם הרבה ציוד חשמלי ומחשבים,לרוב לצד מטפי קצף. בנוסף, קיים סוג מיוחד של מטפי פחמן דו חמצני אנטי מגנטיים, המתאימים למקום שיש בו פעילות מגנטית ברמה גבוהה.

מטפים אלו מסופקים במשקלים של שניים או חמישה קילו, ובעת השימוש בהם יש להיזהר ממגע בעור מאחר שהם עלולים לגרום לכוויות קור.


מטף כיבוי אש על בסיס גז 

מטפי כיבוי אש על בסיס של גז הלון מאוחסנים במיכל בצורה נוזלית, ובעת ההתזה הנוזל הופך לגז שאינו מוליך. מטפים אלו בטוחים לשימוש בסביבת בני אדם ובעלי חיים והם לא מותירים אחריהם שאריות. אי לכך, הם נחשבים ידידותיים לסביבה.

הגז שבמטף מכבה את השריפה על ידי הורדת רמות החמצן שבאש, ועל ידי עיכוב תגובות שרשרת. בהיותו מכיל חומר שאינו מוליך ולא מותיר שאריות נעשה שימוש בסוג זה של מטף בשרפות שמקורן בחשמל, בין היתר בחדרי מחשבים וחדרי שרתים. בנוסף, המטף מתאים לשריפות שמקורן במוצקים, נוזלים וגזים דליקים.


מטף כיבוי אש על בסיס קצף 

מטף כיבוי אש קצף מתאים לכיבוי שרפות שמקורן במוצקים או נוזלים דליקים, אולם הוא לא מתאים לכיבוי שרפות ממקור גז דליק. קל לנקות את השאריות של מטף זה ולכן נעשה בו שימוש בבתי מגורים ומשרדים, והוא יעילים בייחוד מול מקור אש קטן. 

המטף מתיז קצף מעורבב עם מים שנוטה להתרחב באופן שיוצר כיסוי לאש ומונע את הזנתה, בעוד המים שיש בקצף גורמים לקירורה של האש. בתור שכזה, מטף גז מתאים לכיבוי שריפות של דלקים כמו בנזין או שרפות של עץ.


מטף כיבוי אש כימי רטוב

מטף כיבוי אש כימי רטוב הינו מטף מיוחד המתאים בעיקר לכיבוי שריפות שמקורן בשומנים מהחי או מהצומח, או לשריפות של מוצרים דליקים כמו עץ. המטף עצמו מכיל תמיסה מיוחדות של אשלגן ומאופיין בהתזה של נוזל מעורפל המקרר את האש ועוצר את מקור החמצן שלה. 

התגובה הכימית של התמיסה על שמנים מובילה ליצירת מעטה המזכיר סבון, שאוטם את נוזלי השמן ומונע מהם להמשיך ולבעור. בתור שכזה, מטף כימי רטוב נחשב כמתאים למטבחים תעשייתיים כמו מטבחים במסעדות וחדרי אוכל.


מטף כיבוי אש מים וערפל מים

מטפי כיבוי מים מתאימים רק לכיבוי שרפות מוצקים כמו נייר, עץ או בד. המים שבמטף מקררים את האש וגורמים לדעיכתה. יש לציין שקיים בימינו מטף כיבוי חדשני הפועל על ידי שחרור של מולקולות מים בצורת ערפל, לאחר שהוסרו המינרלים שיש במים והם הפכו ללא מיוננים. 

מולקולות המים מובילות לירידה ברמות החמצן באוויר, דבר הגורם לאש להיחנק ולדעוך. כמו כן, המים מקררים את האש ומורידים את החום שלה. בנוסף לכך, בהיות המים במטף חסרי מינרלים (מוליכים) ניתן לכבות עימם גם אש שמקורה בחשמל, וכן לכבות שריפות שמקורן במוצק, גז או נוזל דליקים.

מדובר במטף פשוט ליישום שלא נדרשת הכשרה להפעלתו, ובתור שכזה הוא נחשב לסוג של מטף ביתי מומלץ המתאים גם למוסדות רפואה, מוסדות חינוך ועוד.


בחירה נכונה של מטף

כפי שניתן להבין, לכל סוג של מטף יש תכונות מיוחדות משלו וסוג אחר של שריפות שמתאים לכבות עימו. אי לכך, חשוב לבחור היטב במטף מתאים ועדיף לאחר היוועצות עם גורם מקצועי בתחום. לחברתנו יש את כל הידע הדרוש לבחירת מטפי כיבוי והצוות המקצועי שלנו ישמח לייעץ לכם בנושא.


להזמנת מטפי כיבוי אש מסוגים שונים ולקבלת ייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת מיקוד תקשורת ובטחון בטלפון
04-8407001

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות