מערכת כיבוי אש – המדריך השלם

היווצרות אש בבית - כל הסיבות לפריצת אש ודרכים למניעתם - כבאים

על אף כי משימה זו שמורה לאנשי מקצוע – כדאי להכיר מעט את את הקריטריונים השונים כדי לבחור מערכת כיבוי אש נכונה עבורכם. להלן רקע על בחירת מערכת כיבוי אש.

התקנת מערכת כיבוי אש

חשוב להדגיש כי מיקוד תקשורת וביטחון הנה חברה מקצועית ומוסמכת לביצוע התקנת מערכת כיבוי אש. כשאנו מגיעים לבית שלכם או למשרד שלכם, נבצע אפיון במסגרתו נחלק את המבנה לאזורים. כל אזור מקבל גלאי שממוספר במערכת האבטחה (להלן, ברכזת). באזורים מסוימים, שנחשבים ליותר דליקים מהאחרים כמו המטבח או פינת העישון, יידרשו אמצעי כיבוי אש שונים מאשר באזורים הלא דליקים, ואת זה קובע תקן 1220 סעיף 3 לקביעת סוג המערכת בהתאם לרמת הסיכון של האזור. חברה המתקינה מערכת כיבוי אש צריכה לאפיין ללקוח את המערכת כך שהיא תעמוד בתקן זה.

כיצד המערכת מותקנת?

תחילה, מחביאים את הרכזת: מוצאים מקום נסתר בו היא לא תוצג בגלוי לקהל הרחב, ואם אין מקום כזה, נבנה מסתור גבס עם פתח כניסה להפעלת הרכזת. הרכזת, שהיא של חברת היצרן של מערכות כיבוי אש "טלפייר" תגיע גם עם גלאים מחברה זו וגם עם ספרינקלרים ואמצעי הכריזה בהתאם לאפיון שאנו בנינו עבורכם. האלמנטים הללו ייחצבו בקירות הבית או המשרד שלכם, וייבדקו בסיום ההתקנה, לאחר שנגדיר את המערכת במחשב הרכזת. כך, נוודא שהתקנו לכם מערכות מוכנות לעתיד לבוא.

כדאי להכיר – לב המערכת

ההבדל בין מערכת כיבוי אש אחת לרעותה טבוע ברכזת: רכיב אלקטרוני אליו מחוברים גלאים, ועזרי תגובות מערכת כמו ספרינקלרים. הרכזת היא לוח הפיקוד של מערכת הבטיחות, ואליה מחוברים גלאים שצריכים לדווח לה על גילוי השריפה. באמצעות הגדרות המערכת שאנו – כחברת פתרונות כיבוי אש מקצועית – ניישם אצלכם באתר נוכל להגדיר תגובות מערכת. מה המערכת תעשה אם היא מגלה עשן באזור 1, אש באזור 2 וכד'. דוגמה לתגובת מערכת: התזת מים ממתז לכיוון האש.

מערכת הגנת אש בהתאמה אישית

נציגי מיקוד ישמחו לשרת אתכם, לספק מערכות הגנת אש בהתאמה לחידוש רישיון העסק, ולהתקין מערכות הגנת אש גם בבתי אב פרטיים לכל דורש.

צרו קשר עם המומחים של מיקוד על מנת לקבל מידע מפורט על מערכות כיבוי אש טרם ההתקנה. כמו כן קראו את דף המידע על תקן 1928 על מערכות כיבוי אש

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות