מערכת ספרינקלרים כיבוי אש

מערכת ספרינקלרים כיבוי אש

מערכת ספרינקלרים – כיבוי אש תפקידן של מערכות כיבוי האש הוא לזהות שריפה ולהתחיל בכיבוי שלה עד להגעת כוחות הכיבוי. הן מבוססות על עקרון פעולה גאוני אך פשוט שיגרום לכם להגיד "איך לא חשבנו על זה קודם". כיצד עובדת מערכת כיבוי האש? מהם סוגי הספרינקלרים השונים? ומהו תהליך ההתקנה של המערכת? כל התשובות ועוד, במאמר […]

מערכת ספרינקלרים – כיבוי אש

תפקידן של מערכות כיבוי האש הוא לזהות שריפה ולהתחיל בכיבוי שלה עד להגעת כוחות הכיבוי. הן מבוססות על עקרון פעולה גאוני אך פשוט שיגרום לכם להגיד "איך לא חשבנו על זה קודם". כיצד עובדת מערכת כיבוי האש? מהם סוגי הספרינקלרים השונים? ומהו תהליך ההתקנה של המערכת? כל התשובות ועוד, במאמר הבא.

למידע נוסף לחצו כאן

כיבוי אש ספרינקלרים – איך זה עובד?

עוד כאשר גילה האדם הקדמון את האש, הוא הבין את היתרונות הגדולים שהיא מאפשרת, אך גם את הפוטנציאל ההרסני שאש חסרת שליטה מגלמת מתוכה. לכן, הצורך של התקנת מערכת כיבוי אש הוא ברור ומובן למדי. המערכת בנויה כך שתחל לפעול במצב בו עולה הטמפרטורה מעל לטמפרטורה שנקבעה מראש וללא צורך בהתערבות אדם. המתזים הנמצאים בקצה צינורות המים, מכילים קפסולת זכוכית מיוחדת אשר מחזיקה במקומה כדורית קטנה העוצרת את זרם המים מלצאת מתוכי הצינור. כאשר מתגלה אש, נשברת הזכוכית, הכדורית משתחררת ומתזי המים מתחילים בשיגור מים נרחב ככל הניתן.

למה כל כך חשוב להתקין מערכת כיבוי אש?

כאמור, לאש פוטנציאל הרסני ובכוחה לכלות בניינים שלמים עד עפר. תפקידה של מערכת כיבוי האש הוא להיכנס לפעולה כאשר פורצת שריפה ולכבות את האש או לפחות לעקב את הבעירה עד להגעת כוחות הכיבוי הלאומיים. מעבר לצורך הבטיחותי של המערכת והאופן בוא היא מסייעת לכיבוי השריפה, לעיתים נדרש להתקין מערכת כיבוי אש כחלק מדרישה לעמוד בתקן בטיחות מסוים. כך לדוגמא מתחמי קניות או מפעלי תעשייה מחויבים בהתקנת מערכת בהתאם לדרישת מכון התקנים הישראלי.

תהליך ההתקנה

תהליך ההתקנה ומשכו תלויים במידה רבה במספר גורמים הקובעים את מידת מורכבות הביצוע של ההתקנה, אך באופן כללי אלו הם השלבים אותם תאלצו לעבור על מנת להתקין מערכת כיבוי אש:

  • בדיקת תקינות לחץ מים – השלב הראשון הוא לוודא כי לחץ המים בבניין הוא תקין על פי תקן ישראלי. את הבדיקה יבצע מהנדס מים או מתכנן מתזים מוסמך ומטרתה לוודא כי המערכת תוכל לתפקד כהלכה במקרה הצורך.
  • תכנון – השלב הבא הוא תכנון קפדני של מבנה המערכת, סוג המתזים בהם ייעשה שימוש וכמה מהם יידרש. תכנון המערכת יבוצע בהתאם לתוכניות הבניין ולאחר מכן יעמדו התוכניות לאישור מכון התקנים וניתן יהיה להתחיל במלאכה.
  • התקנה – לאחר ווידוא לחץ מים תקין, תכנון קפדני של המערכת וקבלת כל האישורים הרלוונטיים, ניתן לגשת להתקנת המערכת בפועל. משך זמן ההתקנה תלוי בעיקר בגודל החלל, מורכבות העבודה וכמובן המיומנות הצוותים המתקינים.
  • אישור סופי – סיימנו? עוד לא. נותר עוד שלב אחד אחרון, אך חשוב. כעת יש לקבל אישור ממכון התקנים או ממעבדה מוסמכת כי המערכת הותקנה כהלכה וכי היא עומדת בכל התנאים הנדרשים. האישור יתקבל לאחר ביקור של נציג מכון התקנים.

התקנה מקצועית

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך היא חשיבות ההתקנה המקצועית. מאחר ומדובר במערכת בטיחות חשובה שתפקידה להגן עלינו בזמן שריפה, נרצה לוודא כי צוות ההתקנה עושה את העבודה הטובה ביותר, בצורה הטובה ביותר. התקנה רשלנית של מערכת הכיבוי עשוי לגרום לנזקים כבדים בשעת חירום, הפסד של מאות ומיליוני שקלים ועד לפגיעה ממשית בחיי אדם.

מיקוד תקשורת וביטחון – התקנת מערכת כיבוי

החברה שלנו נוסדה בשנת 1989 במטרה לספק מענה לצרכים בתחום בטיחות האש, התקשורת והביטחון. במרוצת השנים צברנו ידע וניסיון עבודה רבים, אותם אנו רותמים על מנת לסייע, לייעץ ולבסוף גם להתקין עבורכם את המערכות השונות בצורה הטובה והמקצועית ביותר. העמדנו לרשותכם מוקד שירות הזמין 24\7, דרכו תוכלו לקבל פרטים נוספים ולקבוע שיחת ייעוץ עם מומחה ללא עלות. למוקד חייגו: 1700-502-501

 

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות