משאבות כיבוי אש וכיצד הן פועלות

משאבות כיבוי אש

משאבות כיבוי אש מהוות עוד דרך יעילה לכיבוי אש וכחלק מכך, חשיבות השימוש בהן היא גבוהה, כאשר במקרים מסוימים הן אף יכולות להציל חיים.

כל מי שתר אחר משאבות כיבוי אש עתיד לגלות שישנם סוגים שונים של משאבות כיבוי אש, כאשר לכל סוג יש את היתרונות שלו, כמו גם את סוג המנוע שלו לדוגמא: מנועי דיזל, מנועי חשמל וטורבינות קיטור.
בין סוגי המשאבות העיקריות ניתן לציין את משאבות הידרנטים – משאבות המופעלות על ידי לחצנים. הסוג השני הן משאבות ספרינקלרים אשר פועלות על ידי אספקה של מים לספרינקלרים. כאמור, בטרם בחירת הסוג והמשאבה הספציפית, חשוב שיהיה ברשותכם את כל המידע לגבי אופן פעולת המשאבה ובעת הצורך יש לדאוג ולקבל ייעוץ של איש מקצוע המתמחה בתחום של מערכות אלו. איש המקצוע אמור להגיע למבנה, לאפיין אותו ובהתאם לממצאים אשר הבדיקה שלו תעלה לקבל את ההחלטות לגבי האמצעים המתאימים ביותר למיגון באש עליה ימנו גם משאבות כיבוי אש.

משאבות כיבוי אש – אז כיצד הן פועלות?

משאבות כיבוי אש מתוכננות ברוב המקרים, לפעול באופן אוטומטי ברגע שהן מזהות שפרצה שריפה במקום בו הן מותקנות. המשאבה מזהה את הזמן שלה לעבודה, כאשר ישנה ירידת לחץ במערכות השונות של כיבוי האש. כאמור, ישנם סוגים שונים של משאבות כיבוי אש, כאשר ההבדל ביניהם טמון בין היתר במקום של אספקת המים אל המשאבות – לדוגמא, אספקת המים יכולה להגיע למשאבה ממאגר הנמצא במפלס גבוה. משאבות כיבוי אש נחשבות אמצעי יעיל במיוחד למניעת התפשטות של שריפה – כאמור, אף אחת מהמערכות המיועדות לכיבוי אש לא יכולה למנוע את התפרצותה של השריפה, מה שכן ניתן לעשות זה לעצור אותה לפני שהיא מתפשטת וגורמת לנזקים חמורים הן לרכוש ובמקרים מסוימים גם פגיעות בנפש.

משאבות כיבוי אש – בחירת המשאבה

מי שאין לו ידע טכני בנושא, ימצא את עצמו כאמור מתקשה לבחור משאבה. הליך בחירה של משאבות כיבוי האש כמו גם מערכות אחרות אשר נועדו עבור אותה המטרה הוא לא פשוט – לא כל משאבה מיועדת לכל מקום. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לא להקל ראש בהליך הבחירה, לשים דגש על כל הפרמטרים החשובים, להיוועץ במי שצריך להיוועץ בכדי לקבל החלטה בטוחה ונכונה ובסופו של דבר לבחור משאבות כיבוי האש אשר יבצעו בעת הצורך את העבודה שלהן ברמה הטובה והגבוהה ביותר האפשרית.

כיצד עובד חדר משאבות כיבוי אש?

לתיאום פגישת ייעוץ

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? לתאום פגישה 1700-502-501

    chevron_left לקבלת ייעוץ ללא עלות